Blæddieblue Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Hvilket transportmiddel ville dere brukt? Bil, tog eller fly..og hvorfor?
mariabee Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Vi kjører ofte hjem til hjembygda vår og det er 33mil. For min del er det mer enn langt nok i bil, men dere kan jo dele det opp og overnatte. MEN kommer selvfølgelig an på hvordan veiene er osv... Dessuten er det jo koselig å reise sammen og kose seg i stedet for stresset med bil, ferjer, maaaange stopp osv... Ville valgt tog jeg om det var mulig hos oss
Evigheten Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Da trollet her var 6 uker hadde ho allerede reist 50 mil tre ganger. Vi kjørte bil alle tre gangene, og det gikk veldig bra (bortsett fra den gangen vi kjørte i 17 minus og varmen i bilen kutta ut :/). Det ble en god del stopp underveis da ho var så liten. Bleieskift, ammepauser og bare strekke-ut-ryggen-pauser. Babyen sier i fra når den er sliten og trenger pause. Så turene tok noen timer mer enn de vanligvis gjør. Men det var ikke no stress i det hele tatt, og ho sov stort sett hele tia. For oss var det aldri noe alternativ å ikke kjøre bilen, på grunn av mye bagasje. Men hadde vi bare hatt oss selv og vogna så hadde vi nok vurdert tog i stedet. Vi er bilmennesker da, som liker å bestemme selv når vi vil stoppe og spise osv
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Minsta på 9 mnd har alltid hatet å kjøre bil, og da hun var så liten som din så bare hyyylte hun fra start til stopp og ville slettes ikke sove, så lange bilturer var og er fortsatt ikke så veldig aktuelt her i gården gitt.. Skal reise Oslo- Bergen nå i sommer, og siden vi har to barn og ganske så mye bagasje blir dessverre tog vanskelig i år, men vi har reist Oslo-Bergen med tog to ganger før, da storesøster var baby, og det funka helt ypperlig:) Vi har funnet ut at det beste i år er at jeg tar begge barna med meg alene på flyet, mens mannen kjører bilen med alt av vogner og pikkpakk over fjellet samtidig. Flyturen tar jo bare 50 min, så satser på at det vil gå greit, selv om lillesøster er av den utålmodige sorten og såpass stor nå at det å sitte stille på fanget ikke er så altfor poppis lenger dessverre.. Men 6 uker gamle babyer er vanligvis enklere sånn sett, så hvis jeg var deg ville jeg nok gått for enten fly eller tog tror jeg, spørs litt på mengden bagasje dere skal ha med, og hvor mye dere ønsker å betale..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå