Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg altså prøvd det meste mot denne forferdelige halsbrannen, men har enda ikke funnet noe som hjelper. Nå delvis sitter jeg om natta for å sove, blir ganske sliten så nå er jeg meget motakelig for tips om hva som kan hjelpe. Det siste jeg prøvde var graviscon (?) tyggetabletter, de hjalp i hele 10 minutter....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, tror enda ikke jeg har skrevet noe her inne uten skrivefeil i overskriften :P

Skrevet

Hei du,

Min erfaring er at flytende Gaviscon virker bedre enn tyggetablettene. Også helt sove med hodet hevet på to puter. Men best virket akupunktur. Jeg fikk etter hvert med meg noe som het "permanåler" hjem, det er som bittesmå tegnestifter på plaster, også tegnet akupunktøren opp punktet på foten der jeg skulle sette en hver kveld.

Håper du finner noe som funker for deg, så fælt å ikke få søvnen sin!

Skrevet

sukkertøyene love hearts er det eneste som har hjulpet meg :) og halsbrannen er borte etter ca 5 minutter :) pleier å spise ca 10 stk...

Lykke til :)

Skrevet

Har ikke hørt før at man kan ta akupunktur mot det, men hvis det funket for deg skal jeg jammen meg bestille time med en gang i morgen tidlig :) Jeg prøvde den gaviscon flytende i forrige sv.skap, men den kastet jeg opp av, så har ikke prøvd den nå. Begynner å bli ganske desperat så kansje jeg prøver den igjen i mellomtiden

Skrevet

Flytende Gaviscon er mye mye bedre! Smaker drit i 2 sek bare. Jeg har merket at jeg får mer halsbrann hvis jeg f.eks spiser boller som innholder kanel/kardemomme, kaffe, smågodt og sterk mat. Da blir halsbrannen plagsom helt frem til neste dag. Så hold deg unna de tingene og drikk flytende G når du trenger det.

Skrevet

Har du prøvd link? (fåes på apotek) Dei skal visst blande seg med magesyra og nøytralisere i stede for å berre legge seg på toppen slik som gaviscon gjere. Eg har i allefall hatt god effekt av dei :-) smaka ikkje så ille heller :-)

Skrevet

Tygg en stk Link, borte på to sekunder! Kjøpes på apoteket, hadde ikke klart meg uten! Er det ekstra ille tygg to. ;)

Skrevet

Heisan,

jeg har menstermin til fredag, og UL termin 1 uke etter det igjen, så er kanskje litt lenger enn deg ?

Vi er alle forskjellige, Gaviscon tyggetabl funker på meg, men må sovne ila 15 min for at halsbrannen ikke skal komme tilbake før jeg sovner. Den flytende versjonen funker ikke i det hele tatt her i gården ! Og ja, kaster opp av den jeg også :(

Akupunktøren min setter nåler, det er litt 50-50 om det funker el ikke, men er der til modningsakupunktur, så skader ikke å ta med nåler mot halsbrannen også ;)

Akupunktøren anbefalte meg Peppermyntepulver (helsekost) mot varmen, for jeg KOKER for tiden. Og vet du hva - det er faktisk den som funker best mot halsbrannen min også :)

Håper den hjelper deg også, for halsbrann kan være skikkelig VONDT !!!!

LYKKE TIL :o)

Skrevet

Gulrøtter!! Ingenting annet funker for meg.

Skrevet

Love hearts! Funker som bare det for meg :o)

Skrevet

Gulrøtter her også, og grovt speltbrød. Det hjelper også når jeg unngår hvetemel, sukker og kulsyredrikker. Lykke til.

Skrevet

Hei mase!

Lurte på, peppermyntepulver? Hvordan bruker du den mot varmen? Jeg holder på å omkomme av hetetokter selv jeg og vil gjerne ha tips ;)

på forhånd takk :)

Skrevet

Jeg tar link, eller titralac. Det funker ikke helt optimalt lenger, så jeg vurderer noe annet. Ser det er noen gode tips her :) Sliter med spiserørsbrokk fra før, og måtte slutte på medisiner da jeg ble gravid. Det ble ikke akkurat bedre av graviditeten. Gulper dagen lang, og gleder meg til det er over...

Lovehearts hjelper faktisk! Men det varer ikke så lenge, og jeg tror ikke det er noen god løsning om man er veldig plaget, og må ta ti stk. hver gang :P

Skrevet

Gaviscon i flytande form er det einaste som fungerer med deg iallefall. HAr prøvd alt mogleg, men ingenting slår dette! Love hearts, link og gulrøtter fungerer berre ei lita økt, før brannen blussar opp igjen! ... men det er no mi meining ;) Smakar fælt, men er sååå verdt det! Tvi tvi!

Skrevet

..er det einaste som fungerer med MEG.. skulle det stå ;p

Skrevet

Flytande gaviscon hjelper, når eg ikkje kastar opp av det.. Så her er det naudløysing når min vanlege kur ikkje held. Mandlar og mjølk! Eg et ein neve mandlar og drikk eit glas skumma kulturmelk/ cultura rett før eg legg meg. Vanleg mjølk kan også lindre. Elles søv eg med hovudet høgt. Men nokre netter er dt berre å stå opp for unngå å spy. Hjelpe meg som eg gler meg til dette svangerskapet er over!!!

Skrevet

Det eneste som hjelper for meg er å ligge på venstre side =) Med en gang jeg snur meg på ryggen eller på høyre side kommer halsbrannen snikende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...