Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er blitt henvist til Maigaard i Århus nå under neste EL... veldig spennende... dette blir vårt første forsøk... :) Vi håper på treff på forsøk, vi vet det ikke er sikkert, men gynekologen sa han trodde ikke jeg skulle ha problemer med å bli gravid fort.... så vi krysser fingrene.... :)

Men jeg ønsker å høre andre sine historier fra Maigaard..... Får vi se barnebilder av donoren der f eks?

hvor lang tid tar d? får vi noen brev vi skal svare på først, tenker på for at de skal finne en likest mulig donor som min mann :)

Vi gleder oss også:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143390974-hva-vet-dere-om-maigaard/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med valget sjokomons :))

Vi har brukt Maigaard og er kjempefornøyde! Jeg ble gravid 3.gangen, men mistet tidlig. Ble gravid igjen 4.gang og er nå i min 12.uke :))

Dere får ikke se bilde av donor nei, det håpet jeg også på... Men tenker i ettertid at det var nok det beste. Vi skrev i mail hvilke kriterier vi ønsket ift øyefarge, hårfarge, høyde, vekt og så valgte de. Så må si at jeg er VELDIG spent på resultatet som kommer i slutten av januar ;)

Fra vi pratet med de på mail og til vi var der nede gikk det bare noen uker. Det var fastlegen min som anbefalte Maigaard, da han hadde jobbet med Kirk tidligere.

Vi har blitt tatt kjempegodt i mot der og de har svart på utallige dumme sprøsmål fra meg på mail. Alltid fått svar raskt og aldri betalt for noe annet enn selve inseminasjonen.

Vi kan ikke annet enn å skryte av de!

Masse lykke til! Håper det klaffer fort for dere :))

Det var godt å høre:)

De bruker jo sæf fra den cyos banken? gjør de ikke? der kan vi jo se noen bilder når vi går inn selv. barnebilder altså.

Føles det rart når du er blitt befruktet fra der, eller tenker dere ikke noe på det... at alt går som om det skulle være din mans sædceller?

Min mann sier han kommer til å ta ungen til seg som 100% sin egen... så håpe virkelig han føler det da det er gjort også... jeg tror egentlig d... for han elsker unger...

Jo de bruker sæd fra Cryos. De har sikkert åpne donorer der også, det er jo andre klinikker som bruker det. Vi spurte i grunnen aldri Maigaard hvorfor de ikke hadde det. Men som sagt, jeg vil heller ha det anonymt. Tror det hadde blitt rart å skulle se den biologiske faren til babyen, når jeg har en mann som er pappaen... Og han hadde heller ingen intr av å se bilde av donoren, her tenker jeg at hans ønske må komme først.

Jo, jeg har tenkt litt på at jeg er gravid med en annen manns sæd... Og det har føltes litt rart, spesielt i begynnelsen. Men nå tenker jeg mindre og mindre på det :) Kan jo hende at det kommer en reaksjon når h*n blir født, men det blir ok meg i tilfelle ;) Mannen tenker ikke på det sånn som jeg gjør :) Heldigvis :))

Det kostet 2400 pr gang der nede + reise. Vi bor på Sørlandet, så vi kommer billig og raskt over med båten. Vi slapp da overnatting.

Jeg ble gravid 3.gangen, men mistet tidlig. Ble gravid igjen 4.gang og forhåpentligvis så sitter spiren fast der nå :))

Så vidt meg bekjent er det bare jordmordrevne klinikker (alla Stork) som tilbyr åpne donorer i Danmark. Og så vidt jeg vet er Maigaard ikke en av disse. Cryos brukes av hele verden og andre land har andre regler.

Jeg har skrevet litt om kostnader for inseminasjon i en annen tråd her og antydet 9000 pr gang, for å være sikker. Jeg er helt enig i at det er lurt å sjekke litt rundt når det gjelder priser. Men det er vel neppe den prisen som avgjør valget. Vi ønsker jo alle å finne den dyktigste og beste klinikken i vårt tilfelle. Det kan gjøres billigere enn 9000. Men husk å tenke på alt som skal inkluderes. Har man ikke gynekolog med offenlig avtale og har oppnådd frikort blir det fort 1200 kr pr gynsjekk (ellers er det 50 kr) og i verste fall kan man måtte trenge tre besøk. Om man trenger progesteronstøtte etter inseminasjonen så er det nesten 300 kr pr uke for det også. Og trenger man dyre eggløsningstester i mange dager (går an å bruke billigere varianter også etterhvert som man blir ekspert på å tolke streker) så blir det fort en tusenlapp eller to, i motsetning til de som har sykluser som en klokke og trenger bare et par. Osv. Jeg har regnet med alt dette.

Skjønner at dere grubler på det med å få et barn som har genetisk arv fra en annen mann. Helt natulig å gruble på det. Det gjør jeg også. Er imidlertid ingenting som tyder på at fedre til sæd donor barn elsker sitt barn mindre :-)

Annonse

Nei jeg tror min kjære kommer til å elske barne vårt over alt på jord, å at vi ikke kommer til å tenke på det når d er født, det er helst jeg som tenker på alt mulig.... han er en mann med et stort hjete, å han gleder seg masse til jeg er gravid sier han :) å d gjør jeg også, nå gleder vi oss masse til å reise:) så skal vi ut å spise etterpå å kose oss... må jo gjør litt kjekt også ut av d... shoppe litt også:P

• 2 år senere...

Eeehhh.... Var inne på maigaards sider og har et spørsmål!

Jeg tenker kun å bruke donorsæd, så noen skrev det kostet 2400 kr per gang, men det står jo alt fra 40.000 til 22.000 og 1000 kr :/

Må man ha hormonbehandling uansett hva man skal??? Jeg tror ikke jeg skal ha noe problem med å bli gravid, trenger bare donorsæd ;) haha! Hva er det da jeg skal se etter???? TUSEN takk for svar :-)

Anonymous poster hash: 6261a...1b0

Eeehhh.... Var inne på maigaards sider og har et spørsmål!

Jeg tenker kun å bruke donorsæd, så noen skrev det kostet 2400 kr per gang, men det står jo alt fra 40.000 til 22.000 og 1000 kr :/

Må man ha hormonbehandling uansett hva man skal??? Jeg tror ikke jeg skal ha noe problem med å bli gravid, trenger bare donorsæd ;) haha! Hva er det da jeg skal se etter???? TUSEN takk for svar :-)

Anonymous poster hash: 6261a...1b0 [/

quote]

Jeg antar at 2400 er pris for selve sæden, hvis du velger en av de donorene de har på lager.

40000 er nok for en 3-pk ivf, 20000 for et enkelt forsøk ivf og 1000 for selve insemineringen.

Anonymous poster hash: ad15a...8aa

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...