Gå til innhold

Hva mener dere er en våkennatt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En våkenatt er når man har vært våken mange timer i strekk pga av en syk eller skrikende unge, når det ikke blir mer enn en time eller to med søvn.

At en unge våkner for å amme også sovner med en gang igjen, eller våkner og sovner med en gang han/hun får smokken er ikke våkenatt. Det er helt en helt vanlig natt med små barn i hus.

har aldri hatt en våkennatt med mitt barn på to år..

men jeg har vært våken hver natt, det er alltid ett eller annet det første året! jeg har ver våken 15 ganger i løpet av en natt uten at jeg vil kalle det en våkennatt, siden jeg har fått sove med en gang "problemet" er løst.. dette er helt normalt med små barn i huset!

nå sover hun jo stort sett rundt, men det hender seg at hun har mareritt eller trengerr hjelp til å finne smukken.. gjør meg ingenting så lenge jeg får sove videre etterpå :)

Annonse

Det behøver ikke være barn med i bildet for å ha en våkenatt.

Jeg har vært plaget med smerter i noen år, og sover sjelden mer enn fire timer per natt. Mange ville kalle det våkenetter, men jeg kaller det ikke det før det blir enda mindre søvn.

Når babyen, eller barnet, av en eller annen grunn vekker meg slik at jeg må bruke litt tid på sovne igjen etterpå. Om det er hyl og skrik i timesvis, amming, mareritt, ikke finner smokken el spiller ingen rolle sånn sett. Enten blir en vekket, eller så blir en det ikke.

Eller, nå brukte jeg vel heller det jeg tenker på når barnet sover rundt. Våkenatt er vel når man selv er våken det meste av natten. Litt trøtt etter altfor lite søvn i natt, så gikk litt i surr, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...