Mamma+2 Skrevet 10. juli 2011 #1 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg er både stemor og mor. Ungene er omtrent like gamle,men "min" er gutt og min samboer har jente. Selv om jeg er jente selv er jeg usikker på hva som er "greit" tillate når en jente er 10-12 år med sminke, gutter ++ min sambo er jo mann he-he...så han har ikke peiling... jenta bor hos oss...jeg har ikke snakket med jentas mor enda...føler meg litt på gyngende grunn, hadde vert kjekt å visst hva hun mener, så vi kunne hatt like meninger ovenfor jenta tenker jeg...men min sambo mener det er håpløst,. når han har snakket med henne har hun sagt- deres regler hos dere- mine regler hos meg... Skal jeg da bare la det ligge? Eller burde jeg snakke med mor? Det blir jo vi damene som gjerne må ta endel av slike saker ...jeg vil kun det beste for jenta og ikke tråkke på noens tær og selv mener jeg det hadde vert lettest for jenta at det var likt med endel regler hos oss og mor...men hva mener dere, bør jeg holde meg unna barnets mor med sånne spm ??( Vi jeg og barnets mor har ikke noe kontakt) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143390879-finnes-det-noen-som-er-stemor-og-mor-her-hva-tenker-dere-rundt-det-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie get your gun Skrevet 10. juli 2011 #2 Del Skrevet 10. juli 2011 Din mann er far til barnet og da burde han klare, sammen med deg (siden barnet bos fast hos dere), å sette grenser og regler for eget barn. Spiller da ingen rolle om han er mann. Jeg er enig i at det er lurt å samkjøre dette med mor slik at det er like regner uansett hvor jenta er. Man kan bli forvirret av mindre enn å skulle leve etter to sett med regler og det kan blåse opp til mange stormer av slikt. Om far ikke vil ha et ord med i laget så ring mor og hør hva hun sier. Og så følger du sunn fornuft og tenker på hva du ville gjort om jenta var din datter og hva vil du gjøre for din gutt med tanke på klær, jenter osv.? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143390879-finnes-det-noen-som-er-stemor-og-mor-her-hva-tenker-dere-rundt-det-her/#findComment-143390919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storebror & Lillesøster Skrevet 10. juli 2011 #3 Del Skrevet 10. juli 2011 Hvis hun er mest hos dere og det er der hun bor syntes jeg du skulle tenke på det som din datter og hva du hadde gjort da. Så lenge moren sier dine regler hos deg,og hennes hos seg,så legger hun seg ikke opp i det og syntes at dere som hun bor hos skal få bestemme når hun er hos dere,kan du ikke spørre jenta hvordan hun pleier å gjøre det hos moren,hva hun får lov til og ikke,og si din mening og høre hva hun mener. Er selv stemor ,men hun bor med sin mor så akkuratt slike ting har jeg ikke brydd meg om,har ikke til nå brukt noe annet en maskara og neglelakker,så syntes det er helt ok. Men hadde hun vært kullsvart runt øynene og malt seg veldig så hadde jeg nok sagt meningen min,at jeg ikke syntes det var fint på ei så lita jente,og at hun kunne roe det ned litt når hun var hos oss,men hadde ikke kranglet med henne om dette om hun var vrang siden hun ikke bor her fast,da hadde jeg hevet meg over det,her kan heller ikke vi snakke med den andre parten,litt,men hun blir fort sur,det er veldig synd. Sminker hun seg? Liker du det ikke? Er hun vanskelig og snakke med om slik?? Her er hun forsåvidt veldig grei sånn sett,og har ikke noe og klage på,men om hun hadde bodd her hjadde det kanskje vært andreledes,da må man jo bestemme mer over de,og "blandet meg" mer opp i ting som angikk henne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143390879-finnes-det-noen-som-er-stemor-og-mor-her-hva-tenker-dere-rundt-det-her/#findComment-143390932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma+2 Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 10. juli 2011 Takk for svar Det er hovedsaklig for jentas del jeg tenker...hun blir forvirra over ulike regler... Men så er det dette med å være "bare stemor". Faren engasjerer seg helt klart,men han er jo som han sier mann og vet lite om jentesaker....og jeg må jammen si jenter nå er tidligere ute enn jeg var på den alderen. Nå har ikke jenta bodd hos oss i mange år, så jeg er ikke så godt inne i det her ...men jeg prøver tenke at hun er min unge og....Men føler jeg vil gjøre det best mulig- Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143390879-finnes-det-noen-som-er-stemor-og-mor-her-hva-tenker-dere-rundt-det-her/#findComment-143390962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storebror & Lillesøster Skrevet 10. juli 2011 #5 Del Skrevet 10. juli 2011 Men hvilke regler har hun hos moren da? har du problemer med å ha de reglene hos dere? Da bør dere finne ut av dette sammen og det er sikkert lurt at pappaen også er tilstede når dere diskuterer dette,så ikke du blir "den strenge" som bestemmer,selv om han ikke forsår jenteting så bør han være der for deg og vise at dere er enige om dette. Men vet ikke om jeg forstår deg helt,hva som er problemet? Hvis du kan beskrive situasjonen,på hva du har snakket med jenta om/vil ta opp med jenta og sminke osv. Hører hun på deg eller blir det litt "kranglete"? Er det ting hun får lov til hos moren som hun vil gjøre hos dere også? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143390879-finnes-det-noen-som-er-stemor-og-mor-her-hva-tenker-dere-rundt-det-her/#findComment-143391020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå