Gå til innhold

Noen ammehjelpere e.l. som kan hjelpe? Ang. økning av melkeproduksjon

Anbefalte innlegg

Hadde litt lite melk til forrige barn (men ikke førstemann). Er litt redd for at det samme skal skje nå, og lurer på hva jeg kan gjøre for å forhindre det. Tredjemann er nå to uker og suger foreløpig bra og ofte.

Når skal jeg pumpe meg for å få økt produksjon? Jeg er litt redd for å "stjele" melken til babyen, for han spiser ikke regelmessig. Det kan virke som om han er ferdig, så plutselig vil han ha mer etter 10 minutter. Og hvis jeg pumper på "tom pupp", hvor lenge skal jeg holde på for at det skal ha effekt?

Prøver å drikke masse vann, for det tror jeg at jeg var litt sløv på sist.

Andre tips?

Fortsetter under...

Pumpe på natten er vel også veldig bra, også kan du jo pumpe den puppen som barnet ikke har spist av ( om han ikke tar av begge da)

Du kan jo vente litt etter at han har spist da og se om han vil ha mer også pumpe etter det.

Noen har effekt av ammete og det finnes jo noen matvarer som er bra for melkeproduksjone sies det.

Det aller viktigste er vel at man får nok veske og hvile :)

Gå inn og les på ammehjelpen.no mange fine tips der.

Mitt beste tips er å ikke stresse med det. Babyen spiser så ofte den har behov for melk og da produserer du etter hva den trenger. Drikk mye vann og gi babyen melk når den vil. Mest sannsynlig holder det. Ikke styr med å pumpe mange ganger om dagen og spesielt ikke om natta, da er det mer sannsynlig at du pga stress produserer mindre melk enn at du faktisk klarer å produsere mer melk. Tenkt gjennom hva du gjorde med førstemann og gjør det samme nå ettersom det tydeligvis var oppskriften du trengte for å produsere nok melk (og ingen av oss er jo like).

Hadde tenkt å svare deg noe i retning av hva Stor og liten over her sier.

Ikke stress. De jeg kjenner som har fått for lite melk etter å ha vært godt i gang med ammingen har gjerne vært utsatt for stress (større, sjalu barn som saboterer ammestundene, super såre brystknopper, urolig familesituasjon osv).

Ta godt vare på deg selv og babyen med ro, god mat og drikke, prøv å få nok søvn så vil det helst gå bra.

Gratulerer med babyen og kos dere framover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...