Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utrulig vondt i keisernittet fra 2006. Eg er no 36 veker på veg og det blir berre verre og verre. Er det nokon som har fått fastsatt dato for igangsetting eller ks på grunn av dette? Skal til kontroll neste veka og håpa å få vita litt meir da......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har også veldig vondt i mitt arr fra 2005. Det har kommit og gått litt under hele svangerskapet. Jeg har ikke snakket med noen om det men skal ta det med jordmor på tirsdag da det blir verre og verre. Er det vanlig med igangsetting pga dette?

Beklager at jeg ikke svarer på ditt spørsmål, blev mere et 'jeg henger meg på din tråd' innlegg. Føler med deg! Er skikkelig smertefullt.

Skrevet

Jeg hadde ks i 94 og under graviditeten i 98 hadde hadde jeg mye vondt i snittet. Sånn jeg forstod det var det fordi huden strekker seg og arvev er ikke så fleksibelt som frisk hud. Var ikke snakk om noe igangsetting eller andre tiltak, den gang ihvertfall.. Har heldig vis ikke noe problem med det nå.

Lykke til til dere begge.

Skrevet

Har du fått gjennomgått journalen din fra sist runde? Var snittet komplisert forrige gang?

Jeg hadde hastekeisersnitt i 2007, men har ikke hatt noen plager i ettertid eller kjent noe til arret gjennom dette svangerskapet. Til uka får jeg planlagt keisersnitt med nr 2, er da 39 uker på dagen. Grunnen er at forrige keisersnitt ble tatt i hui og hast, så de måtte snitte både på langs og tvers for å få ut gullungen min raskt den gangen, så siden snittet regnes som komplisert, er faren for ruptur i livmorveggen der dersom jeg skulle føde vaginalt denne gangen. Så hvis snittet ditt var komplisert, kan det være en grunn.

Skrevet

Huff Har 1, hørtes tufft ut det der... ønsker deg en bra opplevelse denne gangen!

Mitt snitt var komplisert på den måten at jeg måtte opereres på nytt pga indre blødninger... Etter det måtte de inn flere ganger å skylle mm. i to uker, så det er ganske mye arrvev der inne. Kanskje derfor det gjør så vondt..?

Skrevet

Ja, skjønner om det kan høres tøft ut, men ks opplevdes ikke som noe problem for meg. Det var det å gå 14 dager på overtid, de siste tre med smertefulle rier, prøvde igangsetting som ikke funket, og lå på fødebenken i 11 timer før de tok snittet som gjorde at snittet ble komplisert. Jeg var utslitt, gutten min var stor og bekkenet mitt for lite, han hadde ikke sjangs til å komme ned og jeg fikk aldri åpning. Men jeg var fortsatt så i ørska dagen etter, som var da legen kom og gikk gjennom journalen med meg, så jeg husket ikke noe fra det. Var derfor jeg spurte om dere har gjennomgått journalene deres, for jeg ante ikke før for en drøy uke siden at det sto i min at jeg burde ha snit på nytt, og det før termin, slik at ikke fødsel rakk å sette i gang selv.

For meg er vaginal fødsel skrekken, pga den jeg hadde, pluss historier her inne om folk som spyr og bæsjer og hyler og får sting der nede som gjør at de må site i grønnsåpevann i uker etterpå osv, bekkenproblemer og inkontinens, de tingene skremmer vettet av meg. Var klar for å kjempe veldig for å få nytt keisersnitt, også kom jeg inn til legen, som bare så på journalen min og ringte føden og satte opp dato. Og har som sagt ikke hatt noen problemer etter forrige snitt, så krysser fingrene for at jeg er like heldig denne gangen... Så sjekk journalene deres nøye, jenter!

Skrevet

Hei,

Smerter i gammelt snitt er helt vanlig. Det er arrvevet som rakner opp etterhvert som magen vokser! Har hatt litt av det samme problemet, kan svi når jeg reiser meg osv.

Men det høres jo ut som du er veldig plaget da, så ta det opp med jordmor! Lykke til videre.

Skrevet

Jeg hadde også keisersnitt i 2006. Det har til tider vært kjempevond nå under dette svangerskapet. Føles som om det skal rakne.

Jeg har termin i morra, og skal da på kontroll på sykehuset...

Bør jeg si i fra at det har vært vondt??? Har aldri tenkt over at det kan bety noe, så jeg har ikke nevnt det...

Det er ikke planlagt noe nytt ks.

Skrevet

Jeg hadde hasteks med nr. 1. Gjorde veldig vondt under graviditeten med nr. 2 etterhvert som magen vokste. Og det gjorde veldig vondt under fødselen...

Nå med nr. 3 kjenner jeg ingenting til dette arret heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...