Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg har et problem... Min venninne har to jenter, mens jeg har to gutter. Barna er på samme alder, men veldig ulike. Da de var yngre lekte dem greit sammen, men ser nå når de er eldre (4-6år) at alle har sine egne behov. Kort fortalt vil ikke mine to gutter være med til min venninne. De kjeder seg med hennes jenter som "bare" vil perle. Mine gutter vil mer være hjemme og spille fotball med nabovenner. Det er ikke det at de ikke kan leke med jenter - det er mer at disse jenetene er så ulike dem. Min venninne er ganske avhengig av at jeg alltid skal ta med barna når jeg kommer på besøk. Hun bor landlig til og har ikke naboer. Derfor kan hun ringe flere ganger i uken og vil ha en "play-date". Mine gutter ønsker ikke lenger å være med på en slik ordning. Jeg kan jo forstå dem. Greit at også de skal lære å gjøre andre ting enn å leke apekatt, men hver uke blir jo mye da. Min venninne har ikke bil så det er ikke ofte hun kan komme til oss. Hvordan forklare/ordlegge meg at barna mine ikke liker å besøke hennes jenter? Vil ikke såre noen. Jeg har flere ganger kommet uten guttene, men da får jeg jammen høre det. Barna hennes kjeder seg jo - hvorfor kan jeg ikke fikset det! Er iallefall slik jeg føler det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143390788-n%C3%A5r-dine-barn-ikke-g%C3%A5r-overens-med-din-venninne-sine-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå