Gå til innhold

Inspirert..hvis du jobber i butikk, hva tjener du, hvor lenge har du jobbet der, er butikken

Anbefalte innlegg

med i tariff avtalen? Hadde du noen utdanning/erfaring før du begynte i jobben?

Jeg jobber på Showtime, har nettop begynt så aner ikke om de er med i tariff avtalen, jeg har 102 kr timen, fulltidsstilling, ikke noe utdanning før jeg begynte, eller erfaring.

Fortsetter under...

Jeg jobber ikke der nå lengre, men jobbet i parfymeri i tre år mens jeg gikk på skole. Gikk opp rundt 10 kr timen hvert år, hadde vel 114 kr timen når jeg slutta rett før stigning da jeg var 18.

Jeg har 169 kr timen, fagbrev i butikkfaget og jobbet i butikk siden 1996.

Hvor gammel er du og hva slags butikk er det? Er det store butikkjeder følger de som regel tariff.. Syns 102 kr hørtes lite ut, men...

Annonse

17.40: Jeg er 22, Vet ikke hvor stort det er, men det er iallefall 3-4 butikker i kjøreavstand fra der jeg bor (20 min med bil ca)..Syns ikke det var så himla fett jeg heller, men må man så må man ;)

Hmmm... Det hørtes ikke mye ut nei, så det kan jo være de ikke følger tariff. Ei venninne av meg tjener 30 kr mindre enn meg i timen selv om hun har like lang fartstid i butikk og er 3 år eldre enn meg. Men butikken hennes følger ikke tariff.

Hvis dere er mange noksom er fagorganiserte, må vel være mer enn 20% av de ansatte, så kan dere gå på Handel&kontor og se om de klarer å presse lønna opp.

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=619

Her har du tariffen.

Jeg har jobbet i butikk i 15 år, har ingen relevant utdanning men noen års erfaring har det jo blitt. Har noen plakatkurs, salgskurs, vareeksponeringskurs osv etterhvert.

Tjener 164,95 kr i timen, pluss tillegg for kveld og helg.

Minstelønna i butikk er 103 kr timen, og det får de som er under 16 år!

Tjener du 102 kr timer følger butikken din ihvertfall ikke tariff. Det beste er ofte å søke jobb i de store kjedene, de følger nesten alltid tariff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...