Gå til innhold

min fødselhistorie;))

Anbefalte innlegg

Skrevet

endelig er det min tur og fortelle alle dere spendte jenter om hvordan min opplevelse var;)

jeg leste alle føde historier her inne,og tenk nå, endelig forteller jeg min;))

har gått i nesten 2 mnd med masse kynnere (vonde til tider) og masse mase rier siste 2,3 ukene...DET HAR LØNNA SEG! ;)

2 dager før termin kom vesle jenta mi;) 27 juni... 3370g 49 cm og 34 i hodeomkrets;)

var skikkelig redd for fødsel har kun hatt et dramatisk keisersnitt med full narkose før.. så denne gang var jeg innstillt på å få føde..jeg fikk velge og valgte vanlig fødsel

ANBEFALES TIL ALLE DERE SOM VIL HA KEISERSNITT.....FØD VANLIG!! ;)

det starta som vanlig i 4 tia på natta,med vanlige kjente kynnere,gikk i dysjen for å få de til å avta så jeg kunne få legge meg igjen,rett før jeg skulle sku av dysjen kjennte jeg en skikkelig vond en anderledes... tenkte ojsann,nå begynner det... ;) uregelmessige,og veldig tette...

vekkte samboer,og ringte føden... de ba oss komme med en gang siden jeg har en dramatisk historie med første (morkake løsning)

kom inn med 4 cm åpning... fikk klyster ;)))))) kasta opp 5 ganger,og så fikk vi rom..hehe de så det var godt i gang...

oppi bobblebadet jeg hadde så lyst til,herlig.... samboer masserte rygg,jeg hang i slangen på lystgassen...en time senere ville jeg opp i seng... lå i 30 min,kasta opp en gang til og kjente plutselig presse trang... jordmor sjekka 10 cm!!!!

jeg trodde ikke fødsel var skikkelig i gang før den var slutt,har vert så oppslukt i føde avdelingen på tv.og fokusert på alle disse lange vooonde fødslene at jeg var super sikker på at pysete lille meg kom til å sitte igjen med skrekkopplevelse fra min fødsel...

herregud jenter!!! jeg skulle gjort det igjen i dag,og i morgen;)

jeg hadde virkelig ikke trodd det skulle gå så fort og så "enkelt" klart det er veldig vondt,men laaangt fra det jeg hadde innbilt meg.

ingen komplikasjoner og alt var helt perfekt..... :) er så utrloig lykkelig <3 jeg er kjempe pysete,men denne fødselen jeg har brukt evighet på og grue meg til skulle jeg ha spart meg for;)

3 timer og 30 min etter første ri var gull jenta ute... 15 min pressrier... (de klippa meg) det var heller ikke vondt.... ikke gru dere ;) bare gleeed dere masse....

min beste presentasjon ever!! er kjempe stolt... og har lyst å oppleve alt igjen... så vi får nok en nr 3 en gang;)

lykke til alle sammen... jeg nyter vert sekund med snuppa mi,melka spruter og alt er bare vellstand...

ps:fødsel var ikke arvelig i mitt tillfelle,mor 12 timer,søster 40 timer,min 3.5 timer..så ikke fortvil

sender masse fødestøv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå, gratulerer så mye!! motiverende å lese om gode fødselsopplevelser! er fast seer av fødeavdelingen på TV og gruer meg litt til fødselen (førstegangs). Men det er når jeg leser slike historier at jeg kjenner jeg gleder meg. Jeg skal også klare det!! ;) hihi

Skrevet

Gratulerer så masse!!! Og bra jobbet:) Tuuuusen takk for at du ville dele din flotte historie! Nå fikk jeg opp håpet igjen:) hadde også ks sist som endte opp med 2 uker på sykehuset indre blødninger og masse tull. Nå tør jeg ikke annet en å prøve vaginal fødsel, og at høre din historie gir meg tro og håp om at det kan gå bra!

Har hatt mengder av kynnere og maserier lenge... så det kanskje hjelper sier du?:)

Lykke til videre og takk igjen for at du fortalte om din flotte fødsel!

Skrevet

Tusen takk for at du delte din POSITIVE fødselshistorie med oss, jeg gruer meg veldig - så det er godt å lese om de gode erfaringene dine :o)

Kos deg masse med gulljenta di - håper det skjer noe her snart også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...