Up2me Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Hoi hoi! For et par dager siden når jeg sto opp, syns jeg magen min plutselig var blitt "mindre" Tenkte ikke så veldig mye over det, siden det var tidlig på mårran, og den som regel er llitt mindre da... hehe. Men etterhvert som jeg så meg i speilet utover dagen, syns jeg liksom ikke den forandra seg. Jeg har også blitt veldig myk oppå. Noe den heller ikke var før. Babyen sparker på andre plasser også merker jeg. Betyr dette at den har sunket`? allerede i uke 32? jeg tror jo vel å merke at jeg egentlig er litt lengre på veg, og at termin ikke stemmer helt.. Men det er jo ikke sikkert...
mamma med 3 jenter Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Jeg vet egentlig ikke hvordan magen min var i uke 32/33, men den var ikke noe plagsomt høy, så er nok derfor jeg ikke husker noe (er uke 38 nå). Men da jeg var hos jordmor i uke 33, tror jeg, så oppdaget hun at babyen lå veldig langt ned i bekkenet og sf-målet var da innenfor det grønne området i stedet for over slik som alle målinger før det. Så kan jo hende at det har skjedd hos deg nå. Jeg er jo tredjegangs og de sier at da er det bedre plass i bekkenet og det tar lengre tid for hodet å feste seg (om det gjør det i det hele tatt), men det var altså helt normalt at hodet var langt ned i bekkenet i uke 33.
Up2me Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2011 Ja, jeg var hos jordmor i uke 30. og han var da allerede langt nede i bekkenet. Er forresten andregangs. Så det har vel noe med det å gjøre vil jeg tro Hun sa at hun trodde at grunnen til at han lå så langt ned var fordi jeg har vært VELDIG plaget med mye kynnere.. Og at de har "presset" han lengre ned. Har jo fortsatt nesten to mnd igjen, men holder snart ikke ut mer! haha! Pusting og pesing pga de kynnerne hele tiden, tar på!
mamma med 3 jenter Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Kan jo hende babyen har flytta litt på seg også, fra høyre til venstre side, f.eks. Men det blir jo bare ren spekulasjon. Er kynnerene like ille om du slapper helt av? Jeg begynte å få smertefulle kynnere i begynneslen av 2. trimester med andremann, men det ble bedre av å holde meg i ro.
Up2me Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2011 Jeg gjør nesten ikke annet enn å slappe av! det er det som er så rart... Jeg kan heller ikke gå noe særlig mye for tiden, da jeg får så vondt i musklene i lysken. Noe som vistnok er muskelstrekk Kjipe greier! Så jeg sitter mye og slapper av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå