A_K Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Hvordan deler dere på ansvaret for mating, bleieskift, nattevåk og søvn- og hva med permisjonen? Er nysgjerrig på hvordan andre "løser" dette uten for mye krangling
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 vi har 2 barn, på 2,5 år og 8 mnd, pappen er nett startet i permisjon. og hos oss er det eg som har tatt all nattevåke (- de få nettene jeg har vært borte) og han har pleid å stå opp med de i helgene, så får jeg sove litt lenger å på søndagen får han seg en kvil når jeg står opp eller omv. men fremover nå, når jeg er i jobb igjen, blir det vel delt mer på med nattevåke.. og bleier er det mest jeg, men de blir delt på har god fordeling egentli
Mini84 Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Her har det egentlig gått seg til av seg selv, uten at vi har diskutert det, egentlig. Har ikke blitt noe krangling om det heller, bortsett fra noen små diskusjoner ang husarbeid nå og da:) Vi har en på 2 mnd som sover godt om nettene, ofte natten gjennom uten å våkne. Men det hender jo også at hun er urolig, griner eller vil ha mat om natten også. Da tar jeg meg av det dersom han skal på jobb dagen etter, men han står ofte opp med babyen og gir mat og skifter bleie dersom hun våkner rundt den tiden han skal opp uansett. Jeg har sagt at jeg kan gjøre det, men han synes det er så koselig å få denne stunden sammen med henne. Han tar henne vanligvis når han kommer hjem fra jobb, for da trenger jeg en pause og lager heller middag (kan egentlig ikke fordra matlaging:) Jeg gjør det husarbeidet jeg rekker mens hun sover om dagen, ellers har vi en dag i uka da vi støvsuger, tørker støv osv. I helgene sover jeg lenge lørdag, og han søndager:) Jeg har permisjon nå, så tar han sin pappaperm pluss en måned ulønnet permisjon. Etter det har jeg en måned ulønnet pluss ferie. Slik begynner hun i barnehagen når hun er ca 1,5 år.
*Lissi* Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Vi ha 5 barn og yngste er 7 mnd. Jeg tar henne om natten. Hender mannen står opp om en av de andre våkner. Jeg lager middag og tar mesteparten av husarbeidet. I helgene står vi som regel opp en dag hver. Denne helgen har vi stått opp samtidig. Jeg er ferdig med permisjonen min i oktober. Har mye ferie tilgode og jobber dessuten skift. Derfor kommer mannen kun til å ta en og annen dag av permisjonen sin. Vi klarer å strekke oss lenge slik, og vesla skal begynne i bhg. høsten 2012.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå