Gå til innhold

Er jeg hysterisk eller burde jeg få sjekk?

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 mnd på vei og ligger under gjennomsnittet på målingene. Går så vidt på den grønne streken på symfyse målene på helsekortet.

Når vi var på UL i uke 18 fikk jeg også beskjed om at jeg hadde foranliggende morkake og jeg leser overalt at folk som har det får beskjed om ny sjekk i uke 32, men det fikk ikke jeg. Er kjempe redd for at klumpen i magen i vokser som hun skal og at noe er galt siden jeg ikke blir sjekka ...

Fortsetter under...

Gjest En til 2011 <3

Man vokser jo helt forskjellig alle sammen,så du må ikke sammeligne deg selv og magen med andre gravide. Det kommer jo også ann på hvordan man bærer barnet :) Om det er første graviditet har også noe å si.

Hvis du ikke klarer å slå deg til ro, så kan du ta deg en prat med jordmor om dette å be om en henvisning hvis du ikke har vært på ul ennå ? eventuelt bestille deg en privat ul for å få roet nervene litt. Privat ul betaler du selv for...

Hei - jeg skjønner at man kan bli urolig når magen vokser lite, men det trenger ikke bety at babyen ikke vokser! Siden du skal til jordmor i morgen regner jeg med at det blir sjekket ordentlig. Foranliggende morkake er slik jeg har fostått det at morkaken ligger ut mot din mage. Det kan bety at du ikke kjenner spark og bevegelser like godt fordi den "demper" det men det er ikke noen risiko ved dette. Man blir sjekket i uke 32 dersom morkaken ligger foran fødselskanalen, eller veldig nært denne, det er ikke det samme som foranliggende.

Selv hadde jeg forresten kjempestor mage sist og en kollega av meg hadde kjempeliten, men babyene var akkurat like store da de ble født så det er absolutt ikke størrelsen på magen som betyr noe :)

Annonse

Bare til opplysning så skal egentlig den kurven fjernes fra skjemaet, grunnen er at den kan være ganske så misvisende. Eksempelvis kan man ha kjempemye forstervann, men en liten baby, det vil jo ikke synes.

Grunnen til at den ikke er borte er at det ikke er kommet noen bedre erstatter enda.

Var hos jordmor idag. Morkaka mi lå ikke over fødselskanalen, men foran i magen. Litt teit at vi ikke fikk info om akkurat sånt på UL, men siden vi fikk informasjon om det idag er det greit. Magen har også vokst til å ligge innenfor det grønne nå :)

Fikk også beskjed om at når jeg var ferdig med å gi den nye sjefen på jobben opplæring skulle jeg ta kontakt for da var det rett ut med svangerskapspenger for ho vil ikke jeg skal jobbe mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...