Gå til innhold

Gravid.. Reise til Sverige/Danmark? Uke 34...

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 34... Har litt lyst til å ta en tur til Sverige og kjøre til danmark derifra men er litt usikker.. Trenger jeg noen reisevaksiner? Er det ok for fosteret? Hva om fødselen starter der nede... Jeg har forsikringen i orden da.. Men er det trygt "nedover" mot Sverige/Danmark for gravide? Bor i Egersund..

Fortsetter under...

ja, hvorfor ikke?

Skulle det skje noe så tidlig i svangerskapet så har de sykehus i andre land også..bare ta med helsekortet ditt. Trenger ikke vaksiner for å reise til naboland. Fosteret merker ikke om du er i danmark eller hjemme...

Trenger du vaksiner for å reise til Danmark - Nei

Ok for fosteret - hvorfor skulle det ikke være ok ?

Hva om fødselen starter - Eeeh, de får barn i Sverige og Danmark også

Trygt for gravide ? - Se svar over.

Av og til blir jeg sjokkert hvor hysterisk det går an å være. Hadde det vært snakk om India hadde jeg skjønt det. Men Danmark... ?

God tur.

Enig med deg, 1325 - hvor tafatt går det egent an å være?

Til Hi: I Danmark og Sverige bor det kun gamle mennesker, og de er vaksinert mot dumme nordmenn, så det er trygt for de at du og dumskapen din viser deg. Når det gjelder fødsel - vel, da de er gamle alle sammen, så kan de ikke få egne barn, så derfor tvinger de deg til å føde og beholder barnet og utviser deg.

Haha; uff.. Mye man skal bekymre seg for:)

Du og barnet ditt er akkurat like trygge i Sverige og Danmark som i Egersund:)

Men det skader ikke å dobbeltsjekke at reiseforsikringen er i orden, også greit å skaffe seg europeisk reisetrygdkort. Da har man rett på medisinsk behandling i alle EØS-land.

Så tar du med deg "gravid-mappa" di, med helsekort og blodtype, resultat fra tester etc.

I tillegg noterer du deg hva som er nødnummer i Sverige og Danmark og lagre det på telefonen. Vet at det er 112 i DK, men usikker på sverige.

DA er du ihvertfall good to go:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...