Gå til innhold

Hva kalle en "stebestefar"?

Anbefalte innlegg

Min far er død. Mor har vært sambo med annen mann i mange år. Min søster sier mormor, men bruker navnet hans til sitt barn. Det vil jeg ikke gjøre, men bestefar passer ikke synes jeg, ikke morfar heller, da han ikke er faren min..

Noen som har andre forslag til hva man kan kalle en stebestefar?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143389935-hva-kalle-en-stebestefar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det samme som vårt barn kaller sin stebestefar; Besten. :)

Han er dog den eneste av de 4 stebesteforeldrene som har fått en ærestittel, og det er kun pga av at han fra dag én har engasjert seg i vårt barns liv, og han har heller ingen barn (og dermed ingen barnebarn) selv.

Her har vi

Besten og besta (min far og hans kone)

Farmor og farfar (min fars mor og stefar, hans far er død og de har vert samboere og gift i over 10 år. MIn samboers far var alkoholiker da han levde og de hadde lite kontakt, og han har vokst opp med sin stefar som far, så her blir det naturlig å kalle han farfar. Hadde den biologiske faren hans levd hadde han sikkert vert bestefar el farfar han også da, men det vet vi jo ikke..)

og mormor (min mor)

Annonse

Hehe, så koselig. Hva om noen maler huset da? Hehe, bare tuller :)

Grunnen til at jeg ikke ønsker Beste eller Bestefar, er at vi egentlig ikke har så mye kontakt. Ikke noe galt, de er snille og greie men de er bare litt einstøinger, og ringer ikke og tar ikke kontakt selv, vi må alltid det, så bestemor/bestefar der blir litt feil føler jeg..

Men kanskje jeg skal høre med han ja, det var lurt. Det er trist når nevøen min kaller de mormor og "navn", når det sannsynligvis er den eneste morfaren han kommer til å kjenne..

Annonse

Vi har skilte foreldre på alle kanter, men det er kun min mors samboer som kommer til å bli kalt noe annet enn navnet sitt. Han fortjener så inderlig å bli kalt bestefar Xxxx. Han har ikke barn selv, har vært i mitt liv i mange år, og har stilt opp for meg ialle år :) Resten av gjengen (les steforeldre) fortjener ikke å bli kalt noe annet enn navnet sitt....

Min samboers far, altså far til stefar blir kalt for bestefar. Dette er noe barnet selv har begynt med uten påvirkning fra noen andre. For meg er dette greit da denne mannen stiller mer opp for barnet enn det den ordentlige farfaren gjør! Den ordentlige farfaren har kun møtt barnet tre ganger så barnet kjenner ikke han i det hele tatt!

Så her har barnet to bestefedre. Min far og stefars far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...