Gå til innhold

Dette med høyere og lavere utdannelse??

Anbefalte innlegg

Må bare spørre men er folk virkelig så innbilske at dem tror dem er bedre enn andre medmennesker bare fordi dem har vært på et universitet eller lignende? Jeg blir sjokkert!

Si meg dømmer dere vennene deres utifra dette, hva om barna deres aldri gidder å sitte mer enn de 9 årene som er på grunnskolen? Ser dere da ned på barna deres? Fy fader dere er trangsynte som har et syn om at ingen utdanning og yrkesfag er nedverdige! Med meninger som det er det rart folk blir mobbet til og med i yrkeslivet, på grunn av folk som dere som sitter og tror dere er bedre enn alle andre. Jeg ser ikke ned på dere men jeg syntes synd på dere, for meninger slik som det kan kun komme fra oppvekst o.l og syntes synd på barna deres som får videreført synet dere har.

Fortsetter under...

Nå har ingen av mine foreldre høyere utdannelse, men for meg var det ikke snakk om å velge noe annet. Jeg ville ha en sikker jobb med karriereutsikter og en generelt god lønnsutbetaling, og utdannelse er nøkkelen. Heldigvis bor vi i et land der alle har muligheter til å bli akkurat hva de vil. Det eneste som stopper enkeltpersonene er de selv.

Så klart yrkesfaglig videregående skole også spiller en viktig rolle i å gi folk en utdannelse, men jeg ville jo blitt meget skuffet (og mest sannsynligvis også ganske sint) om mine barn sluttet på skolen etter 10 år med grunnskole.. Hva kan man da, bortsett fra enkel teoretisk kunnskap? Hvilke jobbutsikter har man da? Hva slags lønnsutsikter har man da? (Jada, Røkke er rik han.. men han representerer ikke majoriteten av skoleavhopperne.)

Barna mine kan velge å bli akurat hva de vil her i livet, men de skal gjøre det med stolthet og integritet. Ikke pga latskap..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...