Gå til innhold

Trodde datteren min på 4 år hadde fått to myggstikk på låret, men nå ser jeg at den ene har blitt en diger vable! Vanlig?

Anbefalte innlegg

Var sikker på at hun hadde fått et par myggstikk når jeg så på det i går,men nå oppdager jeg at det ene har blitt en stor vable (en stor væskefylt blemme) på str. med en ert. Er dette vanlig?

Kan det være noe annet? Hun sier at det klødde i går, men at det ikke klær nå lenger. Kan hun ha klødd hull på det i går eller noe sånt, også har det utviklet seg til en stor vable?

Hun er frisk og fin og alt er som normalt ellers. Hun sier også at det ikke gjør vondt.

Burde jeg stikke hull på den og rense godt?

Høres nesten helt hysterisk ut jeg, men liker ikke å plutselig finne ting på kroppen til datteren min som jeg ikke vet hva er :)

Fortsetter under...

Tror ikke det er vannkopper, da det oftest starter med utslett på overkroppen eller ansiktet. Ser ikke ut som vannkopper heller.

Men skulle gjerne hatt vannkopper på barna da, så hadde vi vært ferdige med det;)

Vår sønn fikk to prikker i nakken, tok to dager før de ble typisk vannkopper av utseende.

Og selv om noe oftest starter på en måte, kan det starte på andre måter også. :)

Vannkopper i ferietid er ikke å anbefale om man vil fly avgårde på ferie forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...