Gå til innhold

Lar dere barna få sove så lenge de vil om morgenen

Anbefalte innlegg

selv om det resulterer i senere kvelder?

Min 4-åring kan fort sove til kl 9 om han vil og da kan klokka gjerne bli 22 før han sovner i kveld.

Jeg må innrømme at jeg setter pris på litt voksentid på kvelden og at jeg sjelden lar han sove lenger enn til 8.

Slemt?

Fortsetter under...

Slem?? Hvorfor det?

Selv lar jeg barna sove lenge men det er fordi jeg selv elsker å sove lenge. De legger seg i 9 tiden og våkner aldri før mellom 10 og 11. Akkurat idag dog, måtte jeg stå opp tidlig fordi vi får besøk..

Jeg doper dem...

nei da...jeg har ikke gjort noe som helst. Begge to har alltid hatt veldig stort søvnbehov og har alltid fått sove så mye de vil. Barn er vel forskjellige. Dessuten koser vi oss sammen om kveldene så ser ingen grunn til å legge de klokka sju.

Annonse

Vi er nokså striks med leggetiden nå når ungene er 1 og 3 år, de har ingen glede av å få være lengre oppe om kveldene (blir bare sure, grinete og kranglevorne).

Dermed sover de heller ikke særlig lenge på morningen og vi får foreldretiden på kveldene.

Men i ferier gjør det vel ingenting å la ham sove lenge. Verre om han plutselig blir vekket kl 7 og sendt i bhg etter å ha lagt seg kl 22, det hadde vært slemt.

Kos dere med sommertid, gjør det som funker for dere i ferien og drit i dårlig samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...