Gå til innhold

kan jeg koke vann fra springen i Sverige for å lage mme til et spedbarn ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man koker vann for at det skal bli sterilt og fri for bakterier. 100 grader tar knekken på bøggsa i Sverige også. I Kina også, for den saks skyld. Så ja, du får samme effekt av å koke Svensk vann :-) Flaskevann har forøvrig mer bakterier i seg enn vann fra krana!

Selvsagt;) Er helst fks i syden man ikke skal drikke vann fra springen pga forskjell på bakeriefloraen i vannet der nede og hjemme så man kan bli syk av vannet i syden, men om man koker det så skal det gå fint.

sverige er jo nesten som norge så ikke farligt og drikke vannet der, selv om det ikke er kokt.

Annonse

Hvis barnet ikke er heeeelt nyfødt eller av annen grunn er omfintlig ovenfor bakterier hadde jeg bare tatt med meg zalo, en flaskebørste og et hådkle og vasket flaskene for hånd på hotellrommet. Ikke noe problem! Vannfra springen i Sverige er like rent som i Norge. Ta med en liten vannkoker om det ikke finnes på hotellrommet, så fikser du resten selv :-)

Annonse

åå går det ??? Ikke mye å forvente ?? redd for at jeg vil mase om ting jeg ikke kan be om på et hotell ............ tenkte jeg skulle ta med vannkoker og en liten kjele ..vaske flaskene og legge de i kjela og så helle over kokende vann,men de blir vel ikke sterilisert ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...