Gå til innhold

Et praktisk spørsmål ang barn og offentlige toaletter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen skal i løpet av året bli tørr (min plan i hvertfall) og nå sitter jeg her og lurer på hvordan løse situasjonene med offentlige toaletter.

Det jeg mener er at jeg selv ikke sitter på ringen pga hygienen, eller manglende hygiene sådan.

Så hvordan gjør dere det med barna når de må på do, holde dem sittende over toalettet eller har dere med toalettringpapir/desinfeksjonssprit (det er jo ikke alltid dette er tilgjengelig der)??

Mulig et pussig spørsmål, men jeg er ikke komfortabel med tanken at hverken jentungen eller guttungen skal sitte på tilgrisede toaletter.

Fortsetter under...

Skrevet

Ekker ha antibac servietter i veska og vask over først.

Skrevet

Hva med å ha en pakke antibac servietter i veska?

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nå er det mange ting i verden som jeg er mer redd for enn offentlige toaletter og det fleste jeg er borti er rene og pene, men om de skulle være litt ekle, så vasker jeg over med våteservietter som jeg alltid har i veska, enten jeg går der med eller uten barn.

Mens minsta sluttet med bleier, måtte jeg ha dosetet hennes i stelleveska, for hun nektet å sitte på et toalett uten.

Skrevet

De fleste offentlige toaletter rengjøres flere ganger om dagen, så du trenger ikke å være redd de. Det er flere ekle bakterier i tastaturet på pc'en din, på mobilen, rattet i bilen etc.

Men hvis du vil overføre dine "tvangshandlinger" til dine barn, da vasker du selvfølgelig toalettene før de får lov til å sette seg.

Annonse

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Kjære vene, offentlige toaletter er da som regel veldig rene og pene. De rengjøres flere ganger om dagen.

Vær så snill, ikke overfør slike tvangshandlinger til barna dine, ha en pakke antibacservietter i veska og tørk over, da vel, men la ungene sitte ordentlig på do.

Skrevet

Ha ha ha :D Tvangshandlinger, ja ja, dere får kalle det hva dere vil damer.

Dessverre er ikke alle toaletter like rene og jeg har vært på mange hvor de fleste av oss hadde villet snudd i døren (og nei jeg er IKKE hysterisk, men ganske normal dessverre).

Men barn må når de må og da er det greit å vite hva en kan gjøre i de situasjonene.

Skrevet

Jeg tørker gjerne over setet med et papir og lar ungene sitte på do som vanlig, etterpå vasker vi hendene med såpe og alt er greit. Tror nestens sjansen for "ekle" bakterier er større ved å ta på dørhåndtak, penger, trappegelendere o.l.

Har alltid antibac i vesken da, så skulle vi komme over noe skikkelig ekkelt har jeg det tilgjengelig. Men som regel er doene på kjøpesentere, bensinstasjoner osv veldig fine, de vaskes jo mange ganger om dagen.

Skrevet

Holder med trådstarter jeg altså,er så mange offentlige do som er skikkelig ekle å at de vaskes flere ganger om dagen er bare tull,bruker å se litt på den vaskelisten som henger på doene og der er det stor avvik,det kjennes på lukten også..men å vaske doen og tørke over med litt antibac gjør susen for og kan bruke doen..verste er de doene som brukes av begge kjønn..urk..

Men bevares finnes da mange offentlige som er fullt brukbare og vaskes ofte ;)

Skrevet

det minner meg om en smule hysterisk når du ikke sitter på ringen altså... Men jeg har lest (har ingen linker) at der er flere bakterier på handlevogner og penger enn i toaletter. Noen få er krekslige, men de fleste er helt ok. Å sprite hendene etterpå er derimot aldri feil.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg er helt enig med HI, jeg selv tar ikke på døren , ihvertfall ikke på håndtaket eller låsen, bruker papir til alt. har selv en 3 åring som jeg holder i hendene nå hun bruker offentlige doer, vanligvis så holder hyn nemlig fingrene nede i kanten, har vært på mange ufyselige doer.

Skrevet

Antibac servietter i vesken, mange toaletter har da også desinfiserende dispensere motert på veggen. Dekke toalettet med papir. Og både gutter og jenter kan holdes av en voksen over talettet. Dette er da virkelig ikke noe problem.

Hilsen hygienemor- dilux!

Annonse

Skrevet

OG skal du være helt sikker legger du en god dott toalettpapir nedi vannet så toalettvannet ikke kommer plompende oppi baken på den som skal gjøre fra seg være seg stor eller liten!

Skrevet

Dekker alltid toalettet med papir før jeg setter meg selv eller Leah på et offentlig do.

Skrevet

Når jeg leser dette lurer jeg litt på om noen tenker over HVORFOR offentlige (dame)toaletter kan være ganske ekle.. Hvis man prøver å gjøre det man skal uten å sitte på ringen er det jo ganske lett å, ja, søle på ringen. Hvis alle bare kunne sette seg ned, og heller bruke en rull ekstra dopapir til å sitte på hvis tvangstankene tar overhånd. Og husk for all del antibac til tastaturet, mobilen, småpengene, handlevognen, rattet i bilen, menyen på restaurant, visakortet, nøkkelknippet, osv.

Skrevet

Kall det gjerne idiotisk, men alt det du sier vi skal huske er ting jeg gjør hver dag. tvangtanker eller ikke..rattet på bilen er trygt så lenge det er min bil da... har sett utrolig mye grisete ting både på reise og i norge. det er visse ting som aldri blir vasket tro meg. Åja, selvfølgelig skulle jeg ønske at jeg kan glemme slike ting , og få det mye bedre i hverdagen ,men så lett er det ikke. så det er kanskje lurt å sette deg inn andres prob før dy begynner å skrive slikt du gjør

Skrevet

Jeg legger papir på doringen som hun kan sitte på, eller tørker av med sprit hvis det er tilgjengelig.

Skrevet

Jeg har latt stumpen være på setet og har holdt henne i hendene. Så har vi vasket oss grundig på hendene etterpå (Det er ikke lett når barnet ikke når opp til vasken!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...