Gå til innhold

Hjelp! jeg tok masse smertestillende helt i starten av graviditeten!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror nok ikke du trenger bekymre deg, det var jo veldig tidlig i svangerskapet! Paracet er uansett helt trygt å ta når du er gravid. Mener at faren med Ibux er at du øker rissikoen for spontanabort (rett meg hvis jeg tar feil) men du er jo gravid enda, så jeg hadde ikke bekymret meg :-)

Ingen vits å være redd i det hele tatt!! :) Ikke noe du får gjort med det nå uansett. Sannsynligvis går det bra. Men til senere, det er feil som noen svarte deg at man trygt kan ta paracet mens man er gravid. Man har sett at paracet bruk kan påvirke testiklene til guttebabyer, noe med at de ikke faller ned i pungen. Jeg fikk hvertfallbeskjed fra min lege om ikke å ta paracet. Hvis de har sett noe det påvirker så kan det sikkert være andre ting også som man ikke så lett merker, så en bør vel styre unna all medisin egentlig.

Annonse

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går over. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes

Fra felleskatalogen! så paracet kan man ta!.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...