Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så tråden om det var smertefullt å ta vannet, noe det tydeligvis ikke er..

men når tar man det, hos JM eller på sykehuset? kan man ta det selv? ikke noe jeg har tenkt på nå altså, hehe, ren nysgjerrighet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja da. Hvis du er dum nok, modig nok og stø på hånda og har en lang nok heklenål og vil skade babyen, så ta vannet selv, du.

Skrevet

ja uff.. håper du mener det du skriver med "har ikke tenkt å ta vannet selv"

Det må du aldri finne på..vet ikke om det går ann, men tror IKKE det er særlig lurt å prøve...la naturen gå sin gang eller overlat til profesjonelle:)

De gjør dette kun på sykehus tror jeg.

Skrevet

haha ja detta skal jeg jammen prøve :P

gud, hva tror folk!? men når man leser om at noen "tar vannet" - altså, om man er jordmor selv, så kan man vel gjøre det på seg selv da!? ved forrige fødsel troor jeg JM gjorde ett eller annet da jeg var langt ut i fødsel og vannet ikke hadde gått enda, men jeg var så i ørska at jeg ikke kan huske noen heklenål akkurat. bare at hun røska litt. SÅ det var det jeg tenkte på: GÅR det an ved å bare røske nedi der? og NAJ, jeg driver ikke å fikler der selv...

Må vel være lov å spørre uten at folk kommer med spydige, unødvendige kommentarer? de fleste trådene og spørsmåla her inne er jo langt bak mål uansett, så det er jo tydeligvis rom for teite spm :P ..

Skrevet

Vist du tok svaret mitt som å være spydig så må jeg beklage. Det var ikke meningen å virke spydig. Jeg bare svarte på det du spurte om....

Skrevet

Man må jo iallefall være under fødsel for å kunne ta vannet.....

Uten åpnining i livmora, kommer man jo ikke til fostervannsposen....

Nei, jeg tror ikke man kan ta vannet selv!

Skrevet

Ville heller ikke tro dette gikk an uten å være i fødsel. Ellers er det jo ingen som vil at vannet skal gå ville jeg tro. Det er jo "luften og beskyttelsen" rundt babyen og fødsler der vannet går for tidlig har jo en tendens til å bli langvarige og kompliserte med fare for babyens helse. Om man roter rundt inni der ville jeg tro man endte opp med en heftig blødning og akutt KS istede. Skal jo ganske mye til for å starte en fødsel når man ikke er moden, og til og med dette kan jo også være en langsom og komplisert prosess..

Skrevet

Hæ? Noen ganger kvepper jeg til av spørsmål som kommer her inne:-O Være seg om å ta vannet selv, folk spør hvordan div rus føles osv osv. ja det er mange ulike mennesker der ute og man kan begynne å lure...

Skrevet

Synes dette var et helt greit spørsmål jeg. Jeg får for meg mange rare spørsmål hele tiden, har sikkert litt for god tid her jeg går i perm og bare lurer og venter som førstegangs, og hvor er det bedre enn å spørre her hvor man kan få svar med en gang?

Men jeg kan ikke svare på spm ditt, har ikke peiling :)

Skrevet

Jeg har lurt på det samme selv, jeg! Om man ved uhell kan ta vannet hvis man har sex f.eks når man er moden.. Hva skjedde med at "inge spørsmål er dumme?" :s

Men fikk svar da, det skal ganske mye til! Assa.. hvis du ikke har sex med en heklenål mener jeg :P hehe:)

Skrevet

hehe sex med en helkenål hørtes bra ut ;) hehe... men det er vel noe med at man ikke skal bruke vibrator, fordi det kan stimulere ett eller annet også??... :P

mange rare ting jeg går å lurer på også, og jeg har vært gjennom dette før...

men takk for svar, på mitt überidiotiske spørsmål :P:P ... hehe

Skrevet

Ja, riktig :)

Har også vært igjennom dette før jeg å, men det er fire år sia.. så jeg husker ikke så mye, samtidig som jeg ikke egentlig er like"opphengt" i ting denne gangen..

Ja, man burde passe seg for hva man spør om her inne!! (selv "tør" jeg ikke spørre om alt jeg lurer på her.. for jeg blir så sjokka over hvor slemme svar man kan få, spes når man er litt sånn hormonell og nærtagene.. så da går mye av sp.målene til google :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...