Gå til innhold

Publisere bilder på nett, andre barn

Anbefalte innlegg

Er det lov til å legge ut bilde av sitt barn, men med andre barn (ser ansikter) fra f. eks bhg i bakgrunnen?

Jeg mener det ikke er lov, men vet om en person som mener det er lov ettersom bilde ikke er tatt direkte av de og at man alltid kan se andre i bakgrunnen. Dette blir da feil uansett? Du skal jo ha godkjenning fra foreldre uansett?

Fortsetter under...

det er ikke lov

jeg la ut ett bilde på fb fra bhg med sønnen min. da så man en ett barn langt i bakgrunnen. fra siden, med lue, så utydelig at en ikke kunne gjenkjenne det uten å kjenne igjen klærne.

fikk beskjed i bhg at jeg måtte fjerne bildet da. noe jeg selvsagt gjorde..

etter det spør jeg alltid om tillatelse, selv om de andre kun synes bakfra

Jeg ville nå ikke godtatt det om noen la ut bilde av jenta mi uten å spørre meg. Jeg legger selv titt og ofte bilder ut av min jente, men kun for familie og venner. Har lukket profil på facebook og lukket blogg.

Men om jenta kun ses i bakgrunnen er det en annen sak, da ville ikke jeg brydd meg noe særlig. Om hun ikke er tagget eller noe slikt.

Ville heller ikke godtatt om noen spurte bf om å få lov, han har ikke møtt datteren sin enda pga. den heksen av nykjæresten hans som ikke vil la han møte henne (han var positiv inntil hun kom inn i bildet). Vel uansett.. Alle bilder som legges ut går gjnnom meg, og jeg håper jeg har full oversikt. Alle vet jeg er imot det å legge ut bilder av jenta mi uten tillatelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...