Gå til innhold

Noen som har Guppy fisker her? Og vet litt om de....

Anbefalte innlegg

Mine gravide guppyer mister alltid babyene sine..med andre ord de andre fiskene har sikkert spist de..

Sist gang en av guppyen var gravid (skikkelig feit), så kikket jeg i akvariumet en morgen og da var magen helt flat og ingen babyer:(

Nå har jeg 2 gravide..har kjøpt fødebur..men når putte henne inn? Og bør jeg kjøpe flere planter slik at yngelen kan gjemme seg? har bare 2 små planter og endel leker....

Fortsetter under...

Hehe, de spiser egne avkom fort ja, om de ikke skilles ad eller yngelen har mye planter å gjemme seg i.

Fødeburet jeg kjøpte hadde for store "hull", så yngelen datt gjennom hullene og ble spist av de andre. De som ikke datt gjennom spiste mora... Flytta derfor den gravide fisken i eget akvarium når den ble "sånn passe" feit. Så det bare an.. Måtte ha mye planter i dette akvariumet, og sørge for å flyttte ut mammafisken så snart hun er ferdig med å føde. Hun var heller ikke sein til å spise sine barn.

Er ikke proff, så lykkes med å få de voksne i omtrent 50% av tilfellene. Hadde også uflaks med vannkvaliteten noen ganger, de fikk sopp og lignende som tok knekken på hele stimen. Men, 50 dager senere kom jo ei ny ladning som regel...tror det var intervallen ivaffal. Lenge siden jeg holdt på med dette.

Ok...skal iallefall dra ut å kjøpe nye planter på mandag, slik at de små har en sjangs her i livet:P

Er veldig spent selv..synes det er litt kjekt at de er gravide, vil gjerne ha små baby fisker!

Men er så usikker når de skal føde..den ene er ganske rund nå...fant denne filmen om en guppy som føder...veldig morsom!!hehe..

veldig mange de kan føde da!!

Vi hadde guppyer når jeg var liten. De fikk barn hele tiden. Vi prøvde å ha dem i "fødeakvarium" når de ble passe store i magen. Noen ganger fødte de før vi rakk å ta dem i, noen ganger traff vi fornuftig på tiden og en gang tok vi nok moren i for tidlig, for da lå det faktisk plutselig en morgen mange egg i fødeakvariumet... De overlevde ikke noe oftere i det lille akvariumet enn når de ble født i det store. Er ikke helt sikker på hvorfor, men mener å huske at det var vanskelig å holde det fødeakvariumet rent nok. Husker ikke hvor mange planter vi hadde, men vi hadde flere + en stor rot. De som klarte seg best gjemte seg stort sett bak luftpumpa eller i hull i rota.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...