Gå til innhold

Har fått brev fra rikshospitalet. At de ser ikke på min helsetilstand som høy prioritering. Hvordan komme fortere i køen? Noen som jobber i helsevesnet?

Anbefalte innlegg

Har vært sykmeldt i ca et halvt år. De har har funnet noen elektriske forstyrrelser i hjernen. lokal sykehuset ikke forstår seg ikke på dette og har henvist meg videre.

Har daglige "anfall" forvirringtilstander. Så jeg kan knapt være alene med datteren min. Har problem med språk, hukommelse, rekkefølgen på ting. kjenne igjen mennesker. Problemer med tid- klokka, rutetabeller.

I brevet står det at jeg har rett til helsehjelp innen 30 12. 2011.

Hvor syk må man være for å få hjelp litt før?

Jeg har aldri vært slik syk før. Jobber til vanlig i en 100% stilling.

Fortsetter under...

Har du sjekket nav sitt tilbud "raskt tilbake"?

Såvidt jeg har forstått drar da nav i alle tråder de kan for å få deg raskest mulig tilbake i jobb, dvs at de også hjelper deg å få den behandlingen du trenger.

Høres ikke noe hyggelig ut da, masse god bedring!

Har vært i kontakt med nav, og raskere tilbake, men det gjalt ikke når det var spesialisthelsetjenesten desverre.

takk for svar

Ring dem. Spør om når du kan forvente time, si fra om at du gjerne stiller opp ved plutselige åpninger i timeplanen, ring igjen uka etter og spør igjen osv.

1) Ring den aktuelle avdelingen, spør om de har mulighet for å kalle deg inn tidligere, eller i det minste ha deg på en kort varsel liste. Dersom du ikke får time noe tidligere så vær i det minste obs på at du har krav på time innen 30.12.

2) Fritt sykehusvalg (www.sykehusvalg.no)

Noen fastleger skriver ufattelig dårlige henvisninger, noe som gjør at pasienter som trenger time fort må vente lenger fordi legen har utelatt noe fra henvisningen.

Annonse

Takk for svar

Skal prøve å ringe avdelingen. Bor et godt stykke unna riksen, så kommer meg ikke dit på kjempe kort varsel heller, men kan klare dagen etter.

Takk for svar

hi

Snakk med dem og hør med dem hvorfor de har prioritert deg som de har gjort sånn at du kan finne ut om du mener de har gjort en feil, men husk på at stort sett er det en grunn til at de har prioritert deg som de har gjort. Ting som ikke vurderes til å måtte undersøkes raskt, bør faktisk stilles bak mer akutte ting i køen. Jeg har hørt om tilfeller hvor folk som har vært hysteriske for at de har kreft blir satt inn på hastetimer som egentlig skal være åpne for ting som virkelig haster fordi de har fått fastlegen sin til å "tvinge" dem inn. Og det selvom fastlegen selv egentlig er 99% sikker på at det ikke er kreft.

Jeg mener ikke at du er hysterisk, vil bare minne deg på at det er en grunn til at de vurderer ting som de gjør og at hvis du "tvinger" deg inn raskere enn de mener er nødvendig, så er det andre som må vente. Men selvfølgelig bør du følge rådene de andre skriver her om å ringe dem og si du kan komme inn på få dagers varsel hvis det dukker opp en åpning.

Tvinger meg inn raskere enn nødvendig?!

Jeg har fader meg ventet siden februar for å finne ut hva som skjer i hjernen min.

typisk norge. Med Hua i handa.

Er du klar over hva det koster samfunnet at jeg skal fortsette å være sjukmeldt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...