Gå til innhold

baby nekter å sove hjemme :(

Anbefalte innlegg

Hun sover ALLE ANDRE VEIER enn hjemme! Når hun skal legge seg her bare skriker hun, uansett hva jeg gjør... jeg kan stå på hodet for henne og hun bare skriker, men så fort vi er hos noen andre på besøk og låner en seng der sovner hun uten et knyst. Hva kan jeg gjøre? Har prøvd alle mulige metoder, det eneste som gjenstår er å la henne gråte seg i søvn, men det greier jeg ikke. Jeg er desperaat etter tips!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143388858-baby-nekter-%C3%A5-sove-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun? Er det bråk rundt henne når hun sover borte?

Legg henne i sengen, ha døren på gløtt sånn at det kommer litt lys inn, og kanskje lyd. Gå inn å trøst henne når hun skriker, men så fort hun roer seg, så legger du henne ned. Prøv å trøst henne i senga, tar du henne opp, så må du legge henne ned så fort hun roer seg. Gjentas til ho sovner.

Hun er 6 mnd.. Det varierer, noen ganger bråker det hjemme og noen ganger stille, akkurat sånn er det når hun sover andre steder også...

Det der harjeg prøvd utallige ganger, men jo flere ganger jeg går inn - jo mer skriker hun! Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg kan gjøre lengre... Hun har vært sååå snill hele tiden, dette har kun holdt på et par uker!

Har du prøvd å flytte sengen til et annet rom? Vet det høres teit ut, men babyer er ganske sensitive, kan være en lukt, et lys etc som baby ikke liker. Skader ikke å prøve iallefall (forutsett at dere har et annet rom å putte senga i såklart )

Hmmm.. Om dette kun har vart et par uker, så tror jeg kanskje at det er tenner på vei. Det kommer jo som oftest om kvelden. Eller så er det kanskje noe i utviklingen som plager henne, og hos andre er hun så utslitt at hun sovner. Tror du bare må fortsette slik du gjør. Skjønner at du er lei, var sånn her og i perioder, men det blir bedre.

Vi har ikke noe rom å putte henne i.. Vi har liten toromsleilighet og kunne gjerne byttet rom med henne men da må alt av klesskap og senger demonteres og skrues sammen på nytt og det har jeg ikke kapasitet til..

Det eneste jeg kan komme på som kan plage henne litt er at det er ganske varmt der inne i forhold til det som skal være, men vi får det ikke kaldt! Ventilasjon og vifte er på for fullt men det er kjempevarmt der.. Hun sover kun i bleie og dynetrekk, og selvfølgelig kosekluten som hun er avhengig av. Ikke vil hun ha sutt, jeg tilbyr henne vann, hun får godt med kveldsmat og er ikke sulten, men ingenting hjelper.. hun bare skriker og har en utholdenhet som rekker i timesvis! Hvis jeg tar henne opp og lar henne være med meg en time er det greit og hvis jeg er heldig sovner hun når denne timen er gått, men det er uvaner som dette vi prøver å unngå..

Annonse

Je tror og kanskje a det kan være tenner. Hun er helt "ru" i munnen og jeg vet at hun klør, det har hun gjort lenge. Jeg pleier å "klø" litt for henne og det ser du at hun synes er veldig godt. Men hva kan jeg gjøre om det er tennene?

Jeg vil helst at det skal bli bedre nå, har ikke permisjon og kun to mnd sommerferie med jentami før jeg skal tilbake på skolebenken. Kjedelig at jeg må være utslitt i ferien også, for det stjeler så mye tid å være utslitt! Dessuten er det verste følelsen i veden når babyen min har det vondt..

Dentinox. Fåes resept fritt på apoteket. Smøres på tannkjøttet.

Er hun veldig plaget, og du ser at hun har skikkelig vondt pga tennene så kan hun og få paracet, men det skal man jo ikke gi for ofte. Dentinox kan gies 4-5ganger i døgnet. (Jeg pleier kun å gi det på natta når min er plaget. sånn 2-3ganger, alt ettersom. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...