Gå til innhold

Trenger nok en "dette går bra" 'tale'....

Anbefalte innlegg

Spurte her inne i går om noen hadde blitt gravid på p-stav, da jeg satte det for 3 mndr siden, og mistenkte graviditet nå.

Jeg fikk unge for ca 6 mndr siden, og satte inn p-staven da jeg er glemsk med tabletter og livredd sprøyter.

Tok testen i dag tidlig, og den viste gravid innen noen sekunder bare..

Vi har trang økonomi, akurat så vi og podden har det ok.

Hadde jeg taklet en abort, tror jeg jeg hadde tatt det valget nå, men bare tanken på det gjør meg fysisk kvalm og opprørt, så det blir en unge til på 'rappen'.

Noen her som sitter igjen med ca 3000 etter betalte regninger, til mat ol, som har to barn? Eller noen som bare kan si at dette vil gå bra? Enda økonomien er trang, er samboeren min overlykkerlig, han ser det positive i det, podden får en søsken i nær alder å vokse opp med, han og hans bror har 13 mnsr mellom seg, og de er som bestevenner.

Er bare jeg som er redd for den økonomiske delen. Vi har jo det vi trenger av utstyr, trenger en ny seng bare. Vi har til og med en søskenvogn stående, da jeg og min bror spleiset på det da vi skulle ha hverandres barn på lån på dag ol. Og jeg vet han synes det er helt i orden om vi kommer og spør om å få bruke den, da sønnen hans har startet å mislike det å sitte i vogn.

Fortsetter under...

3000.,- ER lite til å skulel brødø en familie på 4. En baby koster i utgangspunktet ikke så mye, men hva om melka ikke kommer og du må gi mme, hva om babyen trenger medisiner, hva om eldstemann skulle bli syk eller må ha spesialmat pga. allergi, hva om bilen ryker eller du må trekke en visdomstann osv. osv. Har dere økonomi til å bære dette?

Jeg sier ikke dette for å være slem, men man må ikke skaffe seg flere barn enn man kan fø. Og 3000,- er i aller aller knappeste laget.

Jeg tror også dette skal gå bra :)

Som du sier, dere har det meste dere trenger. Mye kan skje før det nye barnet begynner å "koste" mye. Dere klarer dere jo nå, ikke sant?

Hvis du er imot abort, så kommer du til å angre hvis du tar det pga økonomien. Prøv å finne nye muligheter til å tjene litt ekstra. Husk at når minste er ett år, så har du feks krav på kontantstøtte til to. Bli dagmamma for ett eller to barn til, så har du en solid inntekt selv

Vi er en familie på 7... Vi har alt fra 5000-10000 til mat og bensin og klær osv.. Vi klarer oss greit. Ikke sydengreit, men vi lever :)

Ikke alt trenger å være dyrt, og en lærer seg å handle billig

lykke til og gratulerer :)

Annonse

Er ingen kverulant. MEN, vi 'skaffer' oss ikke dette barnet, vi er uheldige med prevansjonen, og jeg VET at en abort vil knekke meg, jeg tok en når jeg var 17 år, og sliter fortsatt psykisk etter dette.

Podden nå får mme, så det eneste som vil kunne koste da er pulveret.

Faste avdrag er regnet med i det jeg har skrevet som regninger, dette innebærer en krisesparekonto, men vil jo ikke gå løs på den om vi mangler brød heller. Jeg baker alt av brød ol selv, for det er biligere i lengden, vi er flinke til å hamstre mat på salg osv.

Dette med sykdommer ol, er jo noe vi ikke kan forrutse, men vi prioriterer i såfall det fremfor en ødelagt bil, vi bor 5 min fra senterum, så vi er ikke avhengi av bilen.

Hi

Takk for svar 20:49

Vi lever så økonomisk lønnsomt som vi "behøver" nå, og vet det er en del ting vi kan kutte på, for å sitte med enda bedre rå. Vi unner oss ting nå, som strengttalt ikke er nødvendig, som full tv-pakke hos canal digital, dette kan vi jo endre til noe biligere, og hustelefonen er ikke et 'must', da vi har mobiler begge to. Så det er jo en del vi kan trekke ifra, om det skulle bli for trangt.

Jeg har bare følt meg stressa, for jeg hører alle på barselgruppa mi skriker om dårlig råd, når de har 3 unger og sitter med 10 000 etter faste avdrag pr månde, man starter jo da å lure om man er helt i beita? Men så leser jeg innlegget ditt, og ser jo da at det vil kunne gå for oss også?!

Hi

Det kommer til å gå helt fint! Vi er i lignende situasjon selv, vi har litt mer etter regninger er betalt, men ikke så mye mer. Å man kan jo alltids gjøre litt for å tjene noen ekstra kroner. Jeg begynte å hekle på bestilling, sier ikke at jeg blir rik av det, men det hjelper absolutt på. De pengene jeg tjener på det, bruker vi som regel på klær eller andre ting som vi har lyst på. Vi har også 2 barn, og jeg vil ikke la økonomien ødelegge noen ting, for jeg vet at det blir bedre etterhvert, for det er en grunn til at det kan være litt trangt innimellom nå, uten at jeg trenger å gå nærmere inn på det.

Ønsker dere lykke til, gratulerer så mye med graviditeten, ikke la økonomien overskygge gleden :)

Det går bra! :)

Du får jo 1000 kr ekstra i barnetrygd, dere kan kutte litt ned på noen ting som du sier, dere har alt av utstyr. Nå vet jo ikke jeg hva som er grunnen til at dere har dårlig råd, men hvis det er midlertidig kan dere jo be om avdragsfritt lån (hvis dere har), ta en liten ekstrajobb eller noe sånt. Så lenge dere har et godt forhold og begge vil at det skal gå, så går det fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...