Gå til innhold

Gravid og boblebad?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøpte meg nytt hus i fjor med boblebad og var da gravid i uke 18. Jeg boblebada helt fram til siste slutt og rådførte meg med lege om det var ok, og det var det. Satt ikke lenge og hadde nok ikke den sterkeste styrken på boblene heller. Har aldri hørt at man ikke kan bade i varmt vann når man er gravid?

Da er nok legen din veldig lite oppdatert for det er allmenn kjent at en gravid ikke skal bade i høy temperatur fordi det kan være skadelig for fosteret. Det er feks. påvist Pseudomonas hos nyfødte der mor har badet i boblebad / varmebad under graviditeten.

Annonse

De siste 6 ukene skal du helst unngå boblebad og offentlige basseng pgs innfeksjonsfare - da du antakeligvis har begynt å åpne deg.

At du skal unngå høy temperatur er også sant, men det er snakk om så høy temperatur at du blir hummerrød etterpå, og da må du sitte en stund! Jeg skulle egentlig gå på spa to uker før jeg fødte, jordmor sa det var greit men legen sa at jeg burde vente for å kunne utnytte spaet helt og slippe å tenke på infeksjonsfare.

Det er tull at du skal unngå bad, bobler å høy temperatur hele svangerskapet, de fleste har MINST 38 grader i badekaret hjemme og i boblebad er det bare å unngå den høyeste temperaturen og de verste boblene.

Flere jeg kjenner har rådført seg med lege og edt er ikke farlig å ta boblebad så lenge man ikke blir overopphetet. Og man kjenner gjerne når man blir for varm. Et tips kan være å drikke kaldt vann mens man bader, så blir man i allefall ikke for varm :-) Jeg har badet i massasjebasseng når jeg var gravid, der var vannet 34grader, gikk helt fint. Er bare å ta litt pauser innimellom å drikke kaldt vann :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...