Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ordner dere det nå når minsten runder 1 år? Sover h*n inne hos dere, eller skal barna dele soverom? Trenger tips!

Vår eldste er 4,5 år og har det minste soverommet nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leier nå mens vi venter på å bygge hus, og her har vi 4 barn og 3 soverom. Altså mye samme problemstilling som dere. Her har de to eldste delt rom hele tiden (de er 6 og 8 år), det er overhode ikke optimalt, men går helt greit. Så hadde 4 åringen rommet sitt i fred inntil vesla ble ca 20-21 mnd, da flyttet vi henne inn til ham. Rommet er ganske lite, 9 kvadrat med stort skap, så det er ikke akkurat dansegulv der inne, men det går greit. Vi ventet så lenge fordi vesla sov(er) så dårlig. Tok et par uker med tilvenning for begge barna, men nå går det kjempebra (hun blir straks 23 mnd). 4 åringen sover seg stort sett gjennom det når vesla våkner og gråter, og barna trives sammen og liker å dele rom.

Skrevet

Vi har foreløbig bare ett barn og han sover fortsatt inne på vårt rom. Skal flytte han over til barnerommet etter sommerferien. Jeg regner med at vi har den nye babyen på vårt rom ganske lenge (i alle fall ett år) og så er planen at de skal dele rom. Jeg ser for meg at de vil synes at det er koselig å bo på samme rom. Jeg og min søster delte rom helt til jeg var ca 10 og hun 8- kan ikke huske at det var noe problem- Men dere får jo litt større aldersforskjell så det kan jo ha noe å si. Jeg tenker også at vi kan bytte rom når barna blir større - altså at de får dele det største soverommet og vi tar det lille (med mindre det blir enda en baby på oss da, det fpr vi ta som det kommer)

Skrevet

da minsten vår var ca 7 mnd flyttet hun inn til bror sin, som da var snart to. De deler fortsatt rom, ho er ett år og 1 mnd og han to og fem mnd omtrent. Har gått- og går fint det, er så vant til hverandres lyder at selv om en skulle våkne på natta og evt vekke den andre, så titter de bare opp, og legger seg ned igjen med en gang. På morran vekker de nok noen ganger hverandre, men hender også vi tar opp den ene og den andre sover videre:)

Har et rom til, men kjekt å ha det ledig til gjesterom, skal ha de i samme rom noen år til om det går:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...