Busy_bee Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Har innsett at den perfekte vognen ikke finnes. Var rundt I flere av babybutikkene I dag og kikket, men blir ikke særlig mer overbevist etter denne rundturen. Aller helst ville jeg hatt en 4-hjuling med svingbare forhjul, med skikkelige dekk. Men det virker det ikke som det er mulig å få. Så anbefalingene I butikkene var derfor å gå for en standard 4-hjuling, hvor jeg fikk anbefalt Brio Happy en plass og Emmaljunga City Cross en annen. For en som er vandt til å trille på en 3-hjuling, så blir vel det en liten overgang kan jeg tenke meg, men jeg har ikke lyst å legge en liten på 5 mnd I forovervendt sportsdel enda. Synes for så vidt også at sportsdelen på 4-hjulingene virker lunere enn på den jeg har. Hvordan er deres erfaringer med Brio Happy og City Crossen? Ellet ville dere anbefalt noe helt annet? Vi er ute og triller 3-4 timer til dagen, så det er viktig med trillekomforten for mor og at den er god og ligge I for han
Busy_bee Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #2 Skrevet 9. juli 2011 Kom borti lagre knappen litt tidlig her. Skull skrive at trillekomfort for mor og at den er god og lun for han store, lille klumpen min er også viktig. Er det forresten mulig å få et bedre regntrekk til emmaljunga? Disse store flagrende posene funker dårlig I vestlandsvinden. :-) Alle gode tips mottas med stoooor takk. Jeg blir helt sprø av å prøve å finne ny vogn. :-)
mariabee Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 Vi har city cross sportsdel til jenta vår på 7mnd, og den er virkelig helt topp vi kjøpte den når hun ble 5mnd og vi ønsket en mye lunere sportsdel og bruker den trehjulingen på varme dager. Det er en Abc Cobra Design, kan ha den begge veier forresten på sportsdelen. Er veldig fornøyd med den og selvfølgelig, men topp med city crossen med skikkelig fottrekk osv
magica og lille tryll ♡ Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 Jeg har brukt CC til begge mine, og er veldig fornøyd med den. Veldig god trillekomfort. Den blir relativt liten sammenlagt og er en lettvekter sammenlignet med andre 4-hjulinger. Sittedelen kan man ha begge veier, noe som også er veldig praktisk. To ting som trekker ned er at den er ganske lav, altså, sittedelen er lav. Upraktisk for meg som er høy. Også er handlekurven lav, sånn at den subber nedi når det er litt snø, eller man skal over en kant/stein e.l. Småting egentlig. Kan absolutt anbefale den på det sterkeste!!
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 heihei! Jeg ville helt klart godt for en Emmaljunga nitro city. 4 hjul med 2 svingbare forann. Fantastisk å kjøre å kommer fram overalt. lun å god sportsvogn hvor kalesjen kan dras helt frem å beskytte mot vind å vær. sittedelen er vendbar! di svingbare hjulene kan låses om du kjører på grus å snø. Jeg er knallfornøyd med vogna! har faktisk harr 2 stk! (siden jeg bare måtte ha den nye limited edition ) lykke til med vognvalget!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 Jeg vil fortsatt anbefale City Crossen, den er helt super og har funket utmerket til begge mine to små, men støtter hun over meg her i at det kan være lurt å kikke på Nitro City også, siden den har to svingbare forhjul foran, og ellers mange likhetstrekk med City Crossen; http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-nitro-city.html
Busy_bee Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2011 Takk for råd. Noen som har erfaring med hvordan disse punkteringsfrie hjulene er å trille på kontra dekk som må pumpes opp? Hjelper denne her E.A.S.T fjæringen deres på komforten til babyen noe særlig? Er det noen som vet om det finnes bedre regntrekk til Emmaljungaene? Evt. finnes det universaltrekk? Vil helst ha i klarplast som sitter bedre på. :-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. juli 2011 #8 Skrevet 9. juli 2011 jeg hadde en mutsy urban rider til min, den hadde svingbare forhjul (som også kunne låses i rett posisjon). Store lufthjul. har ikke sett de så mye i det siste, så vet ikke om de fortsatt er i salg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juli 2011 #9 Skrevet 9. juli 2011 Jeg synes hjulene er kjempegode, og har aldri hatt noen problemer på noen som helst slags føre eller underlag! Fjæringen på City Crossen er ihvertfall helt suuper, så vogna duver veldig bra og man hadde nok ikke uansett merket noe særlig forskjell med lufthjul tror jeg.. Men enig i at regntrekket er dårlig, så jeg ville nok hørt i butikken om du ikke kunne fått prøve noen andre for å se om de passer på vogna! Finnes helt sikkert noen trekk som vil passe, men jeg ville nok styrt unna disse plasttrekkene som er nesten helt tette, med bare noen få luftehull på sidene, fordi lufta blir fryktelig klam inni der..
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 10. juli 2011 #10 Skrevet 10. juli 2011 http://www.emmaljunga.com/english/Accessories/Sun_protection_&_raincover/Raincover_Clear-358.html du har jo disse regntrekkene som du får kjøpt til emmaljunga vognene. har ikke testet di selv da jeg syns det som følger med duger til mitt bruk, men du kan jo ta en titt på de. ellers syns jeg hjulene å fjæringene er helt ok, kan selfølgelig ikke sammenlignes med en simo f.eks men har aldri følt at den er hard. en veldig god vogn! jeg har også hatt 2011 modellen av city cross, men solgte den etter bare 3 uker da jeg innså at jeg måtte ha svingbare hjul! uansett om du velger nito city, eller city crossen så får du en god vogn!
Busy_bee Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 10. juli 2011 Tusen takk! Jeg fant ikke det regntrekket på den norske siden. Satser på at det kan bestilles. :-) Gikk du fra City Cross til Nitro City da? Triller du mye? At det skal være så utrolig vanskelig å finne en vogn som har alt. Jeg får ta en ny tur I butikken og se om jeg kan få prøvd begge to. Vil helst ha svingbare hjul, men komforten for han lille som stort sett bare sover i vognen på dagtid er jo viktigst. :-)
Ladybugg Skrevet 10. juli 2011 #12 Skrevet 10. juli 2011 Vi har en TFK og kjøpte en Brio Happy av de kriteriene du har. Jeg er veldig fornøyd med den, lun og god og liker godt luftdekkene veldig godt. Vi så på emmaljunga cc også, men pga lang mann med lange bein så ble det Brio.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 10. juli 2011 #13 Skrevet 10. juli 2011 vi har ihvertfall lagt vår elsk på denne..og denne har kjempe gode hjul..svingbare foran også pluss en masse andre fordeler:) vi har hatt en del vogner etterhvert men dette er helt klart favoritten til både oss og mikkel:) http://www.123hjemmeside.no/builder/pages/preview.aspx?pageid=57167516
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. juli 2011 #14 Skrevet 10. juli 2011 Jeg tror Nitro City er veldig god som by- og asfaltvogn, men ikke fullt så god ute på tur i skog og mark, og på vinterføre, pga de små svingbare hjulene foran.. Men begge to er gode vogner, så du blir nok sikkert fornøyd uansett hvilken av dem du måtte ende opp med:)
mariabee Skrevet 11. juli 2011 #15 Skrevet 11. juli 2011 Den vognen virket faktisk genial ut Har jeg aldri sett!! men men... orker ikke bytte nå
Busy_bee Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #16 Skrevet 11. juli 2011 Tøysekroppen, Hva heter vognen? Jeg får ikke den linken til å virke. Blir spurt om brukernavn og passord. :-)
Trinemor & go'gutten Skrevet 11. juli 2011 #17 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har en City Cross til lillegutt. Kjöpte den da han var 7 mnd, og er kjempefornöyd. Den er lett aa trille og har god plass, pluss at den er lang. Det er heller ikke noe problem aa bruke vognen i butikker med trang plass etc, den er lett aa svinge selv om hjulene foran ikke er svingbare. Jeg ville bestille nylonregntrekket, da jeg er ikke särlig begeistret for de i plastikk. Det var ingen mulighet for meg paa den butikken, men det viste seg at nylontrekket kom med min vogn, saa jeg ble jo da kjempeglad Har i tillegg kjöpt allroundposen og stormtrekket, og er kjempefornöd med begge Vil virkelig anbefale denne vognen.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 11. juli 2011 #19 Skrevet 11. juli 2011 mariabee har rett:) prøv denne linken du så går du inn på genial barnevogn;) http://www.123hjemmeside.no/bloggenmin
Busy_bee Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #20 Skrevet 11. juli 2011 Kan du snu hele sportsvogndelen på Nitro City, eller må du flippe håndtaket over slik at du kjører feil vei i forhold til hvor de små hjulene er?
Busy_bee Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #21 Skrevet 11. juli 2011 Takk! Jeg skal se nærmere på den. :-)
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 11. juli 2011 #22 Skrevet 11. juli 2011 på nitro cityen snur du hele sittedelen rundt ja, det går ikke an å flippe hondtaket over. veldig lett klikke system. jeg går tur med vognen hvær dag ja, men ikke i skog å mark hvær dag, da bruker jeg ofte heller bæreselen. prøv begge vognene i butikken så finner du nok en som passe for deg å ditt bruk:)
Busy_bee Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #23 Skrevet 11. juli 2011 Tusen takk. Jeg var og kikket på begge, men glemte helt å spørre om det med sittedelen. Kom på etter at jeg kom hjem at det ikke var like smart om en må trille mot kjøreretningen. Men da blir det nok en Nitro City på oss. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå