Gå til innhold

Hjelp... Jeg vet ikke om det er min psyke som er ustabil eller om mannen min faktisk er unaturlig lat og dum...?

Anbefalte innlegg

Med den overskrifta har jeg jo stilt meg åpen for at andre ustabile damer kan ta ut frustrasjon på meg og bare kalle meg ustabil. Det er jo faktisk mulig at det er jeg som er på tuppa, så hvorfor ikke egenlig...

Mannen min tar aldri initiativ til noe. Ikke til å planlegge ferie, ikke til å lage middag, ikke til å bestemme hva vi skal ha til middag - skal vi vente på at han skal finne det for godt å lage middag kommer vi til å sulte i hjel. Han tar ikke initiativ til å vaske bilen, ikke til å rydde bilen, ikke til noen huslige sysler utover å tømme oppvaskmaskinen og fylle i det som står oppå benken. Det eneste han faktisk tar initiativ til er sex. Jeg er så lei ham, så lei av at alt faller på meg og så lei av at han synes det er helt OK! Jeg synes ikke det er greit! Vi er midt i ferien - jeg har forsøkt å få ham med på ferieplanlegging (lenge...), men han bryr seg ikke. Jeg har ingen intensjoner om å planlegge ferie for så å ha ham diltende etter. Deretter får jeg høre alt jeg har planlagt feil og hvordan det skulle vært gjort (men nei, han gjør det ikke selv...).

Humøret mitt er så skiftende. All denne irritasjonen tar så overhånd når denne uværsskyen henger over meg. Jeg er så indelig lei ham!!!! Jeg er så lei av at han snakker om alle de tingene "vi" har planlagt, vi har gjort, vi har ordnet - og ikke minst hvordan "vi" gjorde det! Han høres svært så driftig ut når han snakker med andre. Som oftest når "vi" gjør noe er det JEG som planlegger og gjennomfører mens han ser på TV!!

Hjelpe meg... Jeg holder på å bli gammel og bitter. Livet flyr forbi og her sitter jeg med denne... nikkedukken...

Fortsetter under...

Hehe, mange menn som er sånn, og jeg kjenner igjen mye i min egen mann. Alt innendørs er liksom mitt ansvar, og han ser ikke selv om noe skal gjøres. Han kan ta oppvaskmaskina en sjelden gang av seg selv, men ellers tar han ikke initiativ til noe.

Ferie er han med på å planlegge, da. Og dekkskift og ellers alt som har med bil å gjøre, ser og tar han seg av. Så jeg skal ikke klage så mye heller. Selv om han egentlig er blind for alt annet.

Er ikke lei av min jeg da. Ikke så ofte, ihvertfall. Og han er jo med på/gjør ting når han blir bedt.

Der slo det meg at jeg er som mannen din, mannen min som deg, og at jeg er ekstremt heldig som har ham. Nå skal jeg ta rev i seliene og behandle han bedre! Takk for vekkeren, HI!

Jeg har måttet be ham gjøre ting i 10 år. Svært ofte har jeg til sist måtte gjøre tingene selv. Hva sier han da? Jo, jeg er jo så flink til det... Hvor lenge orker noen leve sammen med noen som må bes om å gjøre noe hjemme hos seg selv? :-)

HI

Trenger dere å reise på ferie? Hvis ikke, så la være å planlegge. Si han får gjøre det. Blir det ikke ferie, ja.... da har han seg selv å takke ;)

forstår deg godt, selv om jeg er "manneløs". En blir drittlei av å skulle planlegge alt alene hele tiden, og enda verre ville det vært å ha en mann som kunne tatt litt av det uten å gidde. Da hadde jeg kokt over, om han ikke kunne tenke littegranne selv.

Hva skal en med en mann, i grunnen? ;)

Annonse

Barna vokser jo til, og trenger ikke barnevakt i samme grad ;)

Huslånet er så sin sak, men alle må bo. Er halve huslånet verdt all irritasjonen i det daglige? Jeg må bare spørre. Jeg har hus selv, og bil. Og det går utmerket uten en mann :)

Hmmm... Dette høres ut som naboen min. Legg på at han er arbeidsledig i tillegg, så har du han...

Nabodama har rett og slett streiket. Hun reiser bort nesten hver helg, og overlater ungene (som er ganske store) til mannen, eller så tar hun dem med innimellom. Jeg kjenner dem godt og hvis mannen din er som han over her, så kan jeg bare si at du har min dypeste medfølelse, HI!! Kan ikke være lett med en sånn mann :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...