Gå til innhold

ferie... også har du ungen i barnehagen?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel jeg er hjemmeværende og ungene begynner i bgh igjen etter og ha hatt 4 uker ferie. Far får ferie når ungene begynner i bhg igjen av den enkle grunn av at vi skal pusse opp leiligheten og selge den i løpet av ferien til far. Og det er umulig og få male, beise terasse, legge nytt gulv og ha full opprydding mens to barn på 3,5 og 1,5 løper i bein på oss..

ehhh... Litt fordomsfull, HI??

Hva har det å si om de er feite??

Hvis de ikke skal på ferie og alle nabobarna er borte, hva er best for ungene? Være hjemme og tråkke oppå foreldrene, eller være noen timer i barnehagen hver dag og leke med andre barn??

Jeg syns ikke barna bør ha fulle dager, men kanskje være der i kjernetiden? 10-14, eller noe? Må vel være bedre enn å sitte hjemme og kanskje bli plantet foran tv eller med en ds i hånda??

Jeg er ikke feit, men jeg velger uten at naboen har noe å si om når mine barn har fri.

Ferie fra barnehagen MÅ barn ha. 3 uker er påkrevd i strekk. Hvordan her enkelt familie velger, er jo opp til dem. De må uansett ha 3 uker med barn hjemme fra barnehagen.

Jeg kan godt forstå om barna er i bhg,selv om det er ferie. Dersom man har ting man skal gjøre hjemme er dette ti ganger enklere dersom barnet er i bhg noen timer. Dessuten har barn i dag så godt av å være der. Mitt eget barn stortrives der og får slite seg ut på en helt annen måte enn om h*n bare er hjemme. Som andre påpeker må man jo uansett ha barnet hjemme fra bhg i 3 uker uansett,så det kommer plenty med tid hjemme.

Annonse

Når jeg var student så hadde jeg to mndr ferie.. Barnet mitt hadde ferie i 4 uker og etter det hadde jeg han hjemme innimellom. Grunnen til at jeg hadde han i barnehagen er at han trives veldig godt i barnehagen! Han har rett og slett godt at å være i barnehagen!

Bhg til eldste er stengt i 4 uker, og vi har tatt ferie i 6 uker.

Men, til neste år tenkte jeg at jeg sender de minste i bgh annenhver dag i en til to uker.

Godt å få litt egentid med de også. De er tvillinger og starter i bhg til høsten i en alder av nesten 2 år.

jeg vet ikke jeg, men i vår barnehage er de pliktig til å ta 3 uker ferie, og da er det jo veldig dumt at barna tar ut ferie når de voksne ikke lenger har ferie. Ergo barna må har ferie samtidig som oss. jeg trodde det var slik i alle barnehager, ihvertfall kommunale.

Mine har hatt 3.5 uker ferie nå og starter i barnehagen igjen nå på mandag.

Mannen begynner på jobb, og jeg er hjemme.

Er student og har lang sommerferie.

Kunne aldri tenkt meg å ha ungene hjemme alene mens mannen jobber 8 timer hver dag...barna mine er supersosiale og kjeder seg fort hvis det ikke er barn å leke sammen med.

De gleder seg til å begynne i barnehagen igjen på mandag, og jeg gleder meg til å kunne slappe av litt.

Vi har vært 2 uker i Italia og resten på hytta i ferien, så funnet på kjekke ting har vi iallefall.

Hva naboen gjør er vel ikke din sak , og si at de er feite og spiser burgere...herregud, hvor gammel er du'???

Hadde jeg hatt muligheten, så hadde jeg lett hatt ungen i barnehagen en uke elns mens jeg selv hadde ferie.

Tenk så digg å få gjort masse i huset, oppussing, maling av huset utenfor osv. uten å måtte ta masse pauser pga en unge som hadde kjedet ræva av seg.

Så kunne vi heller tatt resten av ferien sammen, og da gjort masse.

Det er faktisk ikke ille å ha barna i barnehagen mens man selv er hjemme!!!

Bare sånn til info du som er så påstålig om ferie 3 uker i strekk. Det er ikke påkrevd her (kommunal bhg), kun 2 uker i strekk. Men de må ta ut tilsammen 3 uker tilsammen iløpet av en viss periode på sommeren.

Og HI, hvorfor i all verden gidder du å bry deg med hva naboen gjør? Nysgjerrigper er du!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...