Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først et spørsmål ang. permisjonslengde: jeg fikk i utgangspunktet innvilget permisjon til 12.01, men jenta mi kom 3 uker for tidlig og dermed blir jo permisjonen kortere. Får jeg noe brev om forandringene i permisjonen eller er dette noe jeg må rekne meg fram til selv?

Så til hovedspørsmålet. Jeg vil så gjerne flytte tilbake til hjemstedet mitt snarest mulig, og begynner å få mannen på gli. Dermed kan det hende vi flytter allerede på sensommeren/tidlig høst. Hvordan gjør jeg det da med oppsigelse på min nåværende jobb? Sier fra nå og leverer oppsigelse ved permisjonsslutt? Leverer oppsigelse nå med sluttdato ved permisjonsslutt? Sier ingenting og leverer oppsigelse ved permisjonsslutt? Plusser selvsagt på oppsigelsestiden uansett... Noen innspill? Jeg vil veldig gjerne gjøre dette mest mulig rett, det er en super arbeidsplass og jeg syns det er veldig trist å slutte. Skulle helst tatt dem med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ikke mindre permisjon for du går ut i permisjon 3uker før... Men ja du skal ha fått brev om permisjonsdato...

Antar at du har vanlig oppsigelsestid, og denne vil da komme ETTER at du er ferdig med permisjon (om det er den eller den datoen), på lik linje som at en tidbestemt kontrakt kan ha pause i permisjonstiden...

Min arbeidsgiver har sagt at han ikke ville bedt folk komme tilbake i en slik situasjon, men det er ikke sikkert din ser det på samme måte. Men det altså opp til arbeidsgiver. - Om du er helt sikker på at du flytter og kommer til å bli boende der, ville jeg sagt opp så raskt som mulig, da har arbeidsgiver lengst mulig tid på å finne en erstatter for deg, og større sjanse for at du slipper oppsigelsestid.

Skrevet

Jeg tviler på at jeg må komme tilbake sfor en oppsigelsestid, en kollega av meg sluttet nemlig i sin foreldrepermisjon og hun var ikke tilbake på jobb. Jo, jeg mister noen uker siden det ikke er 46 uker uansett, det er 3 uker før fødsel og 43 uker etter, disse er i utgangspunktet regnet ut etter termindato og jeg fødte 3 uker før.

Men ja, tror jeg satser på å snakke med sjefen når vi har bestemt oss 100%, vil jo gjerne oppgi henne som referanse når jeg søker ny jobb.

Uff, har dårlig samvittighet overfor dem, har vært så bra arbeidsplass.

Skrevet

Makko; det om permisjon er feil dessverre.

HI;

du får 3 uker kortere permisjon og må dessverre regne ut dette selv ja. Du vil ikke få nytt brev om dette. NAV er firkantet slik dessverre.

Jeg fikk iallefall ikke det da jeg var ferdig med permisjonen min i desember i fjor!

:-)

Skrevet

Permisjonen vil bli kortere når baby kommer før tiden. Jeg fikk heller ikke nytt vedtaksbrev fra NAV. Men jeg fikk opplyst over telefon hva ny maksdato var. Du må også passe på og gi beskjed til arbeidsgiver om dette.

Når det gjelder oppsigelsestid, så gjelder den som vanlig i permisjonstiden. Dvs. 3 mnd fra den 1. I måneden etter du leverer oppsigelsen. Så dersom dere bestemmer dere for å flytte, så er nok det beste å ta det opp med arbeidsgiver så fort som mulig. De færreste vil kreve at du kommer tilbake etter permisjonen for bare noen uker. Jeg mener ihvertfall at det beste er å spille med så åpne kort som mulig I slike tilfeller. :-) skulle dere plutselig fine ut at dere vil flytte tilbake igjen, så er sjansen mye større for å få jobb der igjen dersom du har sluttet arbeidsforholdet på en fin måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...