El1 Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Sønnen min vil ikke drikke kun melk og jeg lurer på om dette er greit? Jeg gir 2 flasker velling for å få i han melk, det blir 400 ml i døgnet. I tillegg spiser han 2 porsjoner grøt og et halvt middagsglass. Før ga jeg melk til måltider men det vil han ikke ha lenger så nå gir jeg kun vann. Er det forresten greit å gi han springvann nå, altså slutte koke?
Flaggermusa Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Prøv å gi han romtemperert melk istedet. Her nekter mini å drikke varm melk utenom på natta, så jeg gir han ferdigblandet nan rett fra boksen. Han drikker som regel en flaske mellom 05-07, så en ny en rundt 10 i tillegg til frukt. Av og til litt etter middag rundt kl 14, men etter kveldsmaten så sluker han en flaske. Ingenting er varmet. Skjønner han godt jeg når det er så varmt ute. Ja, de kan drikke springvann fra de er 6 mnd. Ikke iskaldt, da det kan føre til magevondt.
El1 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2011 Dette er ikke noe han har begynt med nå, han har vært sånn i 2 mnd. Da jeg ga melk til måltider laget jeg flaske på 30 ml som jeg ikke gadd varme, men han ville ikke ha. Men takk for rådet! Da begynner jeg gi springvann, det blir fint å slippe koke!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 Min tass er fortsatt glad i flaska, men nå funker det mer som en tørstedrikk. han blir fort sulten selv om han drikker rundt 200 ml. Så jeg kan tenke at han får 3 flasker iløpet av dagen, og de aller fleste gangene drikker han det ikke opp. Så får han en flaske på natta. Nå har jeg startet avenning på natta (meget gradvis og smertefritt). Så da får han 150 ml, men 4 skjeer nan istedet for 5. Etterhvert blir det mindre og mindre. Han spiser 3 måltider med fast føde. Jeg sluttet å koke vannet da han var 4 mnd. Har fått springvann siden. Det samme gjorde storesøstra. Men selvsagt bare kaldt vann. Tar aldri lunket vann. Har aldri vært noe problem for vår del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå