Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gammel bruker som sniker meg inn igjen. Rett i 2 tri denne gang.

Jeg er så usikker! Passerte 12 uker i går men jeg tør ikke offentliggjøre noe i frykt for at alt bare er tull! Tenk om det ikke er en baby der inne likevel og så har jeg sagt det til alle og enhver?

Har doppler men har ikke klart å finne hjertelyden... Jordmor prøvde men hun dyttet uansett ikke den dingsen godt nok ned for å finne lyden så tidlig. Jeg kjenner jo ingenting enda heller.

Det føles så usikkert å bare stole på noen kroppslige krumspring og en positiv test for 2 mnd siden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du testet positivt for 2 mnd siden og mens ikke har kommet og ingen smerter så sier jeg gratulerer :)

du skal jo bli mamma igjen:):):)

Skrevet

Bestill deg time til ultralyd på privat klinikk så får du se nurket :)

Skrevet

Signerer denne jeg. Bestill deg en time til privat UL, så får du se med dine egne øyne. Dette måtte jeg gjøre; alle andre her og andre steder er jo så dårlige hele tiden og spyr bare ved tanken på å røre seg, mens jeg har vært helt frisk og fin hele veien; ingen antydning til kvalme. Da måtte jeg dra og se, for jeg hadde liten tro på at det virkelig var noe inni der. ;-)

Skrevet

Du kan jo ta en graviditetstest til:) Og en UL:)

Jeg tror ikke jeg hadde trodd jeg var gravid nesten heller hadde det ikke vært for at jeg har sett lille beibi to ganger på UL og for at jeg spyr!

Men når du ikke har hatt mensen på flere måneder så er det vel ingen tvil:)

Skrevet

Hadde det BARE vært å bestille seg en privat ul så... Det er sommer og redusert kapasitet og fulle timebøker...

Jeg har faktisk blitt henvist til tidlig ul på gyn pol som jeg går og venter på, men den ble sendt mandag som var og det er jo sommerkapasitet der også...

Skrevet

Det er jo mest sansynlig det :) mitt tips, legg deg på ryggen i senga med noen puter i ryggen. Ta med babyolje å ta masse av den fra navlen og nedover. Bruk doppleren saaaaaakte, begynn nederst og jobb deg oppover. Prøv ute på sidene først, lengre ned enn du tror ;) jeg fant heller ikke hjertelyd, men med masse olje på doppleren så fant jeg etterhvert den lille, men hun er kjapp, og dukker unna doppleren, tror ikke hun liker den så godt. Nå er vesla i magen blitt så stor at jeg kjenner henne hver dag, og litt av bekymringen er borte. Finner du ikke hjertelyden trenger absolutt ikke det bety at noe er galt, forige svangerskap fant de ikke lyd hos meg før i uke 18 ! masse lykke til i allefall, tenk på at det som oftest går veldig bra når man har kommet så langt som deg, iallefall uten smerte eller blødninger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...