Gå til innhold

To barn på litt over et år.

Anbefalte innlegg

Noen som kan dele erfaringer med det å få to unger på ca et år?

Har termin når podden er 1 år og noen dager. Vi planla ikke det her, men klarer ikke tanken på abort, så det blir sånn, desuten er det jo vår "skyld", enda vi var forsiktige, var vi ikke forsiktig nok.

Så da lurer jeg jo på noen ting:

Hvordan er det å gå gravid når man har en liten en?

Hvordan reagerte folk rundt dere?

Og hvordan gik første tiden med nyfødt og en på ca året?

Også:

Vi har slitt litt økonomisk, men nå starter det å ta seg opp igjen, og vi vet vi vil ha råd til en unge til, dette har vi regnet ut. Men noen her som har erfaring med trang økonomi og to tette barn?

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått mini ennå da, men har termin om noen uker. Du spør hvordan det er å ha en gravid når man har en liten en, vell det er nok forskjellig siden alle svangerskap er forskjellige og barn er forskjellige. Uansett det er garantert mer slitsomt siden en har ett barn man må ta hensyn til. Hvordan folk reagerer er nok forskjellig, men de fleste blir nok glade uansett.

Jeg kjenner to par som fikk to barn med ca 1 års mellomrom, og de har begge sagt "aldri mer", sånn passe slitne og trøtte etter noen tøffe småbarnsår... Men dette kommer så klart veldig an på babyene også, hvis de spiser som de skal og sover natta gjennom er det helt OK sikkert.

Vi er i lignende situasjon selv, bare at hos mine blir det 15 mnd da. Var ikke helt planlagt her heller, men at vi var uforsiktige.

Går gravid ennå og det er ikke så slitsomt som jeg hadde trodd, men noe er det jo. Man har jo ikke så mye energi som før og er mye trøtt, det sier seg jo selv. Nå skal det sies at gutten vår er verden snilleste og er glad i å sove lenge om morgenene, noe jeg takker gud for :P. Har termin i oktober så er ikke så lenge igjen heller.

Vi bor på litt av et "slarve-sted" der naboen vet mer om deg enn du gjør sjøl så hvordan folk reagerte var noe jeg grudde meg veldig til. Drøyde så lenge jeg kunne med å fortelle det.

De nærmeste ble selvfølgelig veldig glade! Andre kommer ofte med kommentarer som "dere kommer til å få det stritt, stakkars", "uff, nå må dere ta det rolig etter den minste er født" osv osv...

Utrolig irriterende! Som om vi ikke forventer at det blir litt tungt liksom...

Jeg smiler bare og sier at jeg er glad de kommer til å få mye glede av hverandre!

Hvordan det blir når den minste er født kan jeg ikke svare deg på, men vi er forberedt på at det blir en utfordring, det må man jo nesten regne med :) Lykke til videre, og gratulerer med graviditeten foresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...