Mamma i lykkerus Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Jeg er førstegangsfødende i tredje trimester. Jeg har lest litt her og der om hva som er normalt og forskjellige vanlige plager osv. Allikevel synes jeg det er mange rare uttrykk og navn på ting som jeg ikke kan. Hva legger dere i murringer? Hva legger dere i kynnere? Jeg føler liksom jeg har lest meg opp på ganske mye, men allikevel føler jeg meg langt borte fra alle dere damer som har gjort dette før og kan alle ord og uttrykk! ;P Flott hvis noen vil forklare meg litt!
flypapir Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Etter (altfor) mange år her inne og 3 unger, kan jeg jo fortelle hva jeg legger i de begrepene Murringer er for meg menssmerter, altså relativt svake smerter(dvs ikke som rier) nederst i magen som ikke kommer i tak, men som sitter der en stund. Kynnere er når livmoren strammer seg og blir steinhard en kort stund før den så blir normal igjen. Som 1.gangs er det vanlig å kjenne dem sent eller ikke kjenne dem i det hele tatt, mens flergangsfødende ofte har mer av dem Er uansett ikke farlig, men kan være ubehagelig. Lykke til med siste trimester!
Mamma i lykkerus Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2011 Takk skal du ha, da var det ikke så langt fra det jeg tenkte meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå