Gå til innhold

Ned i vekt ved amming.

Anbefalte innlegg

Nå er ungen tre mnd, og jeg venter i spenning på den fantastiske vektnedgangen som skal komme når man fullammer.

Er dog noe forvirret.

I en og samme mamma-bok står det at når en fullammer går en normalt ned 0,5-1 kg i mnd. Rett etterpå står det at kiloene renner av på hofte og rompe. Forvirra!

Noen som har fått erfare hvor mye en går ned i vekt når en ammer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387919-ned-i-vekt-ved-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo veldig individuelt da.... og for en person som er "normal" (vekt ifht str) før graviditet, som fort mister magen etter endt graviditet, og som gjennomsnittlig vil gå ned 0,5-1 kg i mnd, og dette går utover hofter og rumpe - så renner faktisk kiloene av!! Hvis jeg hadde gått ned så mye så ville jeg veid en del kg for lite nå, men det gjør jeg ikke... Jeg veier nesten som jeg skal, men "mageskinnet" er der jo fortsatt og det må jo bare strammes opp. Veier nok ikka allverdens! Baby er forresten 6 mnd, og jeg gikk fort tilbake til "same-ole,same-old"

Takk for svar :)

Vet ikke om det er et problem, men jeg var overvektig før jeg ble gravid, og nå veier jeg _veldig_ mye. Så jeg er forholdsvis utålmodig på det å gå ned i vekt.. :(

Har planer om å ta brystreduksjon, men må først nå en viss BMI, og det er langt dit..

Skjønner... Men igjen er det veldig individuelt, og jeg har slitt en del med å opprettholde melkeproduksjonen osv, regner med at hvis du er ei skikkelig melkeku går du sikkert ned litt :) og babyen er nok så liten at h*n sover mye på dagen, regner jeg med, så da er det bare å sette i gang med treninga! Zumba, pilates, yoga, rockering, styrke osv. er fine øvelser man kan gjøre hjemme, ikke er det så veldig tiltak heller :) Det er selvfølgelig viktig å spise riktig også, unngå raske karbohydrater som sukker (selv er jeg veeeldig svak for sjokolade...)

Lykke til!

På meg "rant" de av sist jeg ammet..men jeg tror mye skyldtes brystbetennelse,fordi jeg da svettet ut ganske mye vann. I tillegg ble jeg veldig forsiktig med hva jeg spiste for jeg følte at barnet reagerte på det meste.. det skal jo sies at man ikke bør gå for mye og for fort ned heller..fordi man da slipper ut giftige stoffer som barnet ikke bør få i seg.

Mitt råd er vel å være nøye på hva man får i seg og å være flink å benytte anledningen som "hjemmeværende" til å gå tur med barnevogn.Ligger mye god trim i det:)

Jeg gikk kun oppover! Fullammet i fem måneder, og iløpet av disse månedene gikk jeg opp omtrent 15-20 kilo fra min egentlige vekt. Under graviditeten gikk jeg kanskje opp 4-5 kilo (fødte før termin), men etter fødsel raste jeg oppover. Jeg spiste kanskje litt mye og litt vel mye utenfor måltider. Jeg sluttet å røyke når barnet kom ut, så det kan også ha sammenheng.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...