gravd igjen :) Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Lurer npå om det er flere som er plaget med høy puls? Har selv hvilepuls på mellom 100-120. Ble innlagt tidligere i uka, men er nå utskrevet. Men blir pulsen konstant høy igjen så må jeg inn Morsomt å høre om det er flere ?? og event hva dere gjør for å prøve å holde pulsen nede. Er i uke 34.
LilleFru Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Jeg føler at jeg har hjertebank i perioder, som regel holder den seg under 90 - men det er stor forskjell når jeg vanligvis går med <50... Syns det ofte er verre hvis jeg har drukket lite, så jeg passer på å drikke nok, også hvile såklart. Men hjertebank i hvile er det verste...
høstbaby2011 Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Jeg har alltid hatt høy hvilepuls, dvs fra 80 -90, før jeg ble gravid også. Har spurt legen om dette og hun sier at det ikke er uvanlig at noen har høy hvilepuls. Fikk altså ikke noe forklaring på hvorfor. Jeg kjenner at nå som jeg går gravid får jeg ofte litt "hjerteflimmer" og at pulsen plutselig stiger,men det går alltid over av seg selv. Er det i forbindelse med graviditet at pulsen din er så høy? Ønsker deg uansett lykke til, og håper det går bra!
IngerLiseRmed2barnog1spire Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 jeg har også veldig høy puls, ligger på mellom 105-110, for par uker iden var den like høy som babyen 120-130, fikk trandate, men det hjalp ikke noe, ble videre sendt til ahus og tok ekg og hjerte mitt var normalt,fikk tilbud om andre beta-blokkere, men takket pent nei da det kunne gi foster skader,så det ville jeg ikke. Har også fått beskjed om at jeg ikke kommer til og gå til termin så lenge pulsen er så høy, er mitt 3 svangerskap så det er et tegn på at kroppen er sliten, skal til legen på tirsdag så det blir spennende og se om den har roet seg, men det tviler jeg på kjenner den i ganske raskt tempo, lykke til videre
gravd igjen :) Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2011 Ja, er pga graviditeten at pulsen min er så høy. I dag var den på 123....og det er hvilepuls. skal måle igjen om en stund å se om den har roet seg litt. Håper jeg slipper å bli innlagt igjen, men må man så må man. Har også tatt ekg og hjertet mitt er også helt normal. Merkelig hvordan graviditeten kan påvirke kroppen på alle mulige måter har ikke hatt det sånn her med de to første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå