Gå til innhold

Et fortvilet hjertesukk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt forrige svangerskap var for 7 år siden, da hadde jeg en del blødninger, men hadde en blodansamling i livmoren. Der og da bestemte jeg meg for at dette gjør jeg ikke igjen siden det var et psykisk tøft svangerskap for meg. Nå er jeg jo gravid igjen og det var overhodet ikke planlagt. Har brukt litt tid på å få hodet "med på" dette. På torsdags kvelden begynte jeg å blø rikelig igjen. Var til lege i går, fikk høre hjertelyden så vet det er liv, men noe mer ville de ikke gjøre. Så nå går jeg her da og lurer. Hadde jo vært litt greit om de hadde prøvd å finne ut hvor blodet kommer fra, etter min mening i allefall. Er 14 uker på vei og ser nå med skrekk på resten av svangerskapet som akkurat her og nå virker uendelig langt. Måtte bare få ut litt frustrasjon......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt blødninger i 3 av mine svangerskap...i to av de hadde jeg styrtblødninger.

Skjønner godt frykten din!!!!

Hvis ikke du fåt gehør hos fastlegen din - eller ved å ringe føden, så hadde jeg kontaktet en privatpraktiserende gynekolog!

Det gjorde jeg - og der vil du få UL... Dette kan jo berolige deg - slik at du kan nyte graviditeten i stedenfor å bare være redd..

Trøsteklem til deg ;-)

Skrevet

Hei! Det var jo godt du i alle fall fikk høre hjertelyden da :) Men skjønner redselen din veldig godt. Selv har jeg to graviditeter bak meg som var uten en eneste blødning, men i dette svangerskapet har jeg opplevd blødninger flere ganger allerede (er 13+4), og har vært livredd. Jeg har kontaktet fastlegen min de to gangene jeg har blødd rikelig, og da har hun - uten nøle - henvist meg til ultralyd og undersøkelse på sykehuset. Den siste gangen jeg ringte, sa hun at jeg kunne ringe ned til kvinneklinikken på sykehuset selv, så slapp jeg unødige mellomledd. På gyn.pol. fikk jeg kommet inn iløpet av få timer, og ble undersøkt og fikk ultralyd, hvor jeg fikk se at alt var fint med lille luringen i magen. De sa der at skulle jeg oppleve mer blødninger, så var det bare å ringe dem direkte, ingen behov for å innom fastlegen først.

Så...jeg anbefaler deg å gjøre det samme. Jeg mener du har rett på å få dette undersøkt ordentlig, uten at du selv skal måtte betale for det på en privatklinikk. Selvfølgelig var det jo bra at du fikk høre hjertelyden hos legen, men om du får kommet til en ultralyd og evt. GU, så kan de også finne ut om det skulle være noen spesiell grunn for at du blødde (de fant ingenting som var galt på meg). Og ikke minst får du også se lillegull og kunne bli mer beroliget. Ring sykehuset du! Og masse lykke til :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...