Gå til innhold

Hjelp!! Jeg har fått liggesår i en alder av 30 år:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Troll?

Har du fått konstatert liggesår? Den typen sår er nærmest utryddet fra de fleste institusjoner fordi man er blitt så obs på forebygging. Merkelig om en 30 åring får det? Er du lammet, men hjemmeboende? Og nei, liggesår går ikke fort over. Det er sår som starter inne ved benet ofte, og som må heles på andre måter enn et vanlig skrubbsår eller gnagsår. Og det må behandles og forebygges grundig om du skal bli kvitt det. Over tid.

utryddet fra de fleste institusjoner??? haha,,, du har i allefall aldri jobbet i helsevesentet...

det er en av de største utfordringene... ja, man vet mer om det, men det er ett stort problem...

hilsen sykepleier

Annonse

jeg fikk hvertfall tre liggesår,,, så utryddet er det ikke!!

Holdt på å gå koldbrann i det på beinet..

grunnen var at jeg var så alvolig syk at alle maskiner begynte å pipe hvis de prøvde å bevege meg. Etter en uke i koma, så hadde sårene kommet....

å de fleste starter IKKE innenfra heller forresten... det starter utenfra,, vevet dør pga press på ett hudområde som da ikke får nok oksygen. feks en liten smule på ett laken, eller en brett... deretter eter det seg innover... og det er vanskelig å lege.

om HI er overvektig eller undervektig , funksjonhemmet, nyoperert eller andre handicapp, er dette ikke usannsynlig... sikkert ikke umulig for helt friske heller... om man ligger veldig stille på natta.. på øret feks

liggeår er definitivt ikke noe som er utryddet! dette har jeg sett en god del av på sykehjemmene.

og det starter IKKE innenifra;-) men såret kan bli en dyp kavitet som som når inn til benet, med vev som råtner. kan lukte er grusomt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...