Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #1 Del Skrevet 8. juli 2011 Noen fler som er/har vært borti dette? I forbindelse med arbeidsrettet rehabilitering gjennom NAV er jeg med i en såkalt mestringsgruppe hvor man blir pusha litt til å se seg selv i lys av oppdagelser om seg selv i forhold til følelser osv... dere som har vært med på det vet hva jeg mener. Jeg liker tilnærmingen til problemene, men sliter med å åpne meg for så mange (9-10 stk) og synes at jeg sitter igjen med så mange tanker etterpå. Føler at det bare pirkes i overflaten... Kunne hatt nytte av en samtaleterapi hvor bare jeg og f.eks en behandler var tilstede, føler jeg. Kan jeg be NAV eller tiltaksarrangør ("oppfølgingsenheten FRISK") om psykolog? Vil jo så gjerne begynne å fungere igjen... har vanskelig for å stole på og respektere folk.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387402-mestringsterapi-mindfulness-oppmerksomhets%C3%B8velser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #2 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg er også på rehabilitering og ble introdusert for mindfulness denne uken. Har ikke fått øvd noe på metodene enda, men jeg tror at dette er et bra verktøy. Jeg er på rehabilitering i forbindelse med min ME diagnose og dette er ett av flere interessante verktøy som skal hjelpe meg til å få en bedre livskvalitet til tross for en vanskelig diagnose. Er også i gruppeterapi (10 stk), tror selv at jeg hadde hatt bedre utbytte av samtaleterapi med bare meg og behandler.. Er veldig spent på hva disse metodene kan gjøre for meg. Jeg vil også begynne å fungere igjen. Min situasjon blir jo ikke helt det samme som det du snakker om, men du skal uansett ha lykke til, så satser vi på at det løser seg for oss begge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387402-mestringsterapi-mindfulness-oppmerksomhets%C3%B8velser/#findComment-143387640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2011 #3 Del Skrevet 9. juli 2011 Ja, dette er et av flere opplegg for meg også. Men kunne godt tenke meg f.eks psykolog som et supplement til de andre behandlingene. Veilederen min kunne forsåvidt ha vært aktuell som et alternativ, men jeg stoler ikke på henne nok til at jeg tør å bruke henne til det. Jeg har kommet fram til mange "sannheter for meg" i løpet av vel 5 uker med bl.a mindfulness, så det er absolutt bra for meg, men det stopper liksom der, hvis du skjønner... Jeg tenker at hvis jeg skal sammenligne meg med noen andre i lignende situasjon, så blir det med ME. Forskjellen ligger i at mine plager er forårsaket 95 % av psykiske plager, resten fysiske. Men symptomene er veldig like, med masse vondter, utmattelse, lett depresjon og liten konsentrasjonsevne samt er var for lys og til dels lyder. Ønsker også deg masse lykke til og håper du blir ivaretatt på beste måte! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387402-mestringsterapi-mindfulness-oppmerksomhets%C3%B8velser/#findComment-143388028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå