Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #1 Del Skrevet 8. juli 2011 Hvis du er i en butikk, finner varene du skal ha og går til kassen for å betale - og den som står i kassa ikke får slått inn den ene varen. Altså at strekkoden ikke fungerer, at prisen ikke står etc.. Hvem sitt ansvar er det da å "ordne" opp i det? Kunden eller den som jobber der? Jeg har kommet i denne situasjonen flere ganger i det siste. Jeg var feks på Kiwi og handla. Kjøpte blant annet en flaske med rapsolje, og denne gikk ikke inn på kassa. Hun som satt der lurte på om jeg huska hvor mye den kosta. Da jeg svarte, sa hun at det måtte være feil - og lurte på om jeg kunne gå og se i hylla der jeg fant den, og eventuelt ta med en ny. Jeg gjorde som hun sa, og jeg hadde rett - prisen var den jeg sa det var. Dette har jeg opplevd på andre matbutikker + en klesbutikk også. I alle tilfellene var jeg den eneste som sto i kassa, det var altså ikke kø bak meg. Er det virkelig kunden sitt ansvar å måtte finne ut av pris osv?? Kjenner jeg blir litt irritert av det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #2 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg jobber i butikk og finner ut prisen for kunden, er det kø tilkaller jeg hjelp fra andre ansatte. Men det hender kunden tilbyr seg å se etter da ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #3 Del Skrevet 8. juli 2011 Det finnes ingen regel for det. Strengt tatt bør vel den ansatte selv ta turen for å sjekke, men med mindre man har vondt i beinet kan man kanskje være behjelpelig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #4 Del Skrevet 8. juli 2011 Eh, pris deg lykkelig for at du har så lite å irritere deg over:) hadde ikke falt meg inn å bli irritert over det du beskrev der Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #5 Del Skrevet 8. juli 2011 Det er den som jobber sitt ansvar, men for å lage det litt enkelt, så kan jeg godt gå å finne prisen om det passer. Passer det meg ikke, så venter jeg til de finner den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #6 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg tilbyr meg alltid å gå og sjekke hva varen koster. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #7 Del Skrevet 8. juli 2011 Nei, det er uprofft! Enten går man selv, eller så tilkaller man en kollega, eller søker opp i vareregisteret på kassa eller rett og slett bruker hodet og slår inn en pris under det du vet at lignende varer ligger på!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #8 Del Skrevet 8. juli 2011 Signerer hun som svarte deg først! Jobber selv i butikk og er helt lik selv Synst det er vårt ansvar, selv om det ikkje er vår feil at varen ikkje går inn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #9 Del Skrevet 8. juli 2011 Hvis kunden skal sjekke kan han/hun oppgi lavere pris enn hva varen koster. Det vanlige er at den ansatte skal sjekke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #10 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg kan finne på å spørre om hun husker hva den koster, hvis jeg plutselig blir veldig usikker (skjer ikke ofte) men er hun usikker, så er det JEG som skal finne ut av det. Det er min jobb. Ikke kunden sin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143387187-er-det-kunden-sitt-ansvar-ang%C3%A5ende-kundebehandling-i-butikk/#findComment-143387575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå