Gå til innhold

Er det kunden sitt ansvar?? angående kundebehandling i butikk..


Anbefalte innlegg

Hvis du er i en butikk, finner varene du skal ha og går til kassen for å betale - og den som står i kassa ikke får slått inn den ene varen. Altså at strekkoden ikke fungerer, at prisen ikke står etc.. Hvem sitt ansvar er det da å "ordne" opp i det? Kunden eller den som jobber der?

 

Jeg har kommet i denne situasjonen flere ganger i det siste. Jeg var feks på Kiwi og handla. Kjøpte blant annet en flaske med rapsolje, og denne gikk ikke inn på kassa. Hun som satt der lurte på om jeg huska hvor mye den kosta. Da jeg svarte, sa hun at det måtte være feil - og lurte på om jeg kunne gå og se i hylla der jeg fant den, og eventuelt ta med en ny. Jeg gjorde som hun sa, og jeg hadde rett - prisen var den jeg sa det var.

Dette har jeg opplevd på andre matbutikker + en klesbutikk også. I alle tilfellene var jeg den eneste som sto i kassa, det var altså ikke kø bak meg.

Er det virkelig kunden sitt ansvar å måtte finne ut av pris osv?? Kjenner jeg blir litt irritert av det..

Fortsetter under...

Annonse

Nei, det er uprofft! Enten går man selv, eller så tilkaller man en kollega, eller søker opp i vareregisteret på kassa eller rett og slett bruker hodet og slår inn en pris under det du vet at lignende varer ligger på!!!

 

 

Jeg kan finne på å spørre om hun husker hva den koster, hvis jeg plutselig blir veldig usikker (skjer ikke ofte) men er hun usikker, så er det JEG som skal finne ut av det. Det er min jobb. Ikke kunden sin. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...