Gå til innhold

Har en stuvill og rampete straks 2 åring, trenger litt hjelp til oppdragelse nå!

Anbefalte innlegg

Gjest Fjompenissene

Min eldste har også alltid vært aktiv men denne lille krabaten er mye vanskeligere å håndtere.

Han er overalt hele tiden, gjør kontinuerlig ting han ikke har lov til, som han vet han ikke har lov til. Sier vi nei så bare ler han og gjør det mer. Han har i det siste begynt å slå og bite, ofte uten noen grunn.

Jeg har prøvd time out, men det blir bare en lek, prøvd å ignorere, men ikke så lett for storebror på 3 år og skjønne at lillebror ikke får straff eller tilsnakk når han slår eller biter han.

Vet jo at det mest sannsynlig er en fase, men jeg føler han sliter ut hele familien for tiden, og han gjør alle rampestrekene med et smil....huff, han er jo så skjønn og god og, men kjenner jeg gjerne skulle sendt han avgårde på ferie en uke hehe:-)

Så hjelp meg jenter! Noen som har vært der, hva fungerer?

Fortsetter under...

kan ikke si annet en skulle tro det var meg selv som skrev det innlegget. Han biter ikke eller slår men ellers er det det samme her også og jeg har også en på 3 år utenom som har begynt å ta etter lillebroren når han ser at han gjør mye ulovlig. Spennende vet du:)

Jeg signerer, hehe!! Høres "heldigvis" ut som det er vanlig..

Jeg aner heller ikke hva man skal gjøre.. bruker å sette han i gangen når han har gjort noe han ikke får lov til, og det funker.. men han gråter så sårt at jeg har stooooore problemer med å holde han der..

hei.nå har jeg kun et barn som snart er 2 år og kan være ganske vill som andre, og gjør ting han ikke får lov osv..

nå er det jo ting som absolutt er forbudt (slå på komfyren osv.), da fjerner jeg bare han og er veeeeldig streng

for andre ting som også ikke lov, men er mindre livsfarlige ..:)

jeg bruker en form for time out som egentlig funker- "hvis du ikke slutter nå, så tar jeg sparkesykkelen din, og teller til 3...1-2-" nå er det ikke ofte jeg sier ordet "tre", for han gir seg etter 2 eller 1

han tuller masse på trappa (vi bor i 3.etasje), og da er 1-2-3 telling er gullverdt.Han vil ikke at jeg bærer han, så ultimatum "hvis du ikke går selv nå, så skal jeg bære deg"..funker utmerket, ikke minst for min slitne rygg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...