Gå til innhold

Hvor høy blir barna som voksne?

Anbefalte innlegg

For noen år siden fant jeg en formel på nett hvor man kunne regne ut voksen høyden på et barn basert på tall far 2års alderen.

Jeg husker at ved å bruke mine "2år-tall" skulle jeg bli 171cm - noe jeg også er. Så har jo litt tro på formelen. Det var en formel for jenter, og en for gutter.

Noen som har gutteformelen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143386819-hvor-h%C3%B8y-blir-barna-som-voksne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

den vanlige er å gange høyden på barnet med to, når han er 2år. (altså er han 90cm, skal han bli 180 som voksen)

En annen formel er:

Mors høyde + fars høyde og så dele på to.

Legg så til 7 hvis det er gutt og trekk fra 7 hvis jente.

Min jente skal bli 165 cm etter dobling av 2 års høyden, og hun skal bli 167 cm ut i fra min og mannens høyde. (jeg er forøvrig 165cm)

Lykke til :)

Den med foreldrenes høyde, er jo egentlig helt på trynet! Det betyr jo at alle søsken av samme kjønn blir like høy, og det er vel ikke så vanlig. Det er 6 cm mellom meg og min søster, og 10 cm mellom en venninne og søsteren. Sånn kan jeg fortsette i en evighet i grunnen.

Jeg er kort(160) og far er LANG(197).

Vår eldste som er gutt, er nå vokst snart ferdig, og er ca 180. Han var gjettet til å bli ca 192, men det blir han aldri.

Jenta vår kommer til å bli høy, men jeg selv tror ca 175-180. Det er høyt for jenter generelt, men ikke innen fars familie.

Men det er liksom å gange høyden ved 2 år med 2. Men det er egentlig en svak pekepinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...