Gå til innhold

Pest eller kolera eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Jeg har gjennomgått et inngrep i magen for tre dager siden. Ganske så smertepåvirket og sitter nå igjen med tre handlingsalternativer, som jeg har prøvd ut, men vet ikke hva jeg skal gjøre vidre. Så tenk litt med meg, er dere snille.

1.: Ta smertestillende. Dette tar medfører smertelindring, men også bråstopp i avføringen. Noe som igjen gir nye smerter pga nettopp forstoppelsen. Altså fortsatt smerter, men ikke de samme som opprinnelig. I tilegg blir jeg noe redusert i topplokket pga smertestillende.

2.: Droppe smertestillende. Noe som gir smerter som følge av inngrepet, men som gir normal avføring. Smertene kommer takvis og jeg fungerer dårlig. Klar i hodet, men grinete fordi jeg har vondt.

3.: Ta smertestillende OG avføringsmiddel. Gir smertelindring. Jeg blir noe susete i topplokket. Men jeg må være nært en do store deler av døgnet for å ikke risikere uhell.

Smertene skal, etter hva kirurgen sa gi seg etter en ukes tid. Og vi kjører etter planen på camping på søndag (jeg trenger ikke kjøre da). Hva hadde du gjort? Jeg har forsøkt alle alternativer de siste tre dagene, uten å finne ut hva som er best.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143386742-pest-eller-kolera-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt umulig for oss å svare på uten din personlige erfaring. Men ut fra det jeg leser tror jeg kanskje nr. 3. I alle fall så lenge jeg ikke var alene med småbarn og kunne få være i fred og susete i hodet uten at det går ut over noen.

Trenger de smertestillende eller avføringsdrikken å være så sterke da? Du kan jo velge en mellomting mellom pest og kolera. Og hva med en varmeflaske på magen, en god kopp te, en kjekk film, litt søvn.....den gode gammeldagse smertelindringen:)

God bedring!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...