Madelen33 Skrevet 8. juli 2011 #1 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg skal begynne første året mitt på barneverns pedagogikk til høsten, og fikk nettopp vite at jeg er gravid! jeg er kun 19 år, så vil gjerne fullføre skole! Har jeg regnet riktig vil jeg ha termin i Mars. Er det noen mulighet til å fullføre første året likevel? Jeg kommer sikkert til å være borte et par uker osv. Hvordan fungerer dette? Er det noen spesielle tiltak for gravide studenter? Så vi også kan fullføre mener jeg Også penger, stønad, osv? Hva kan jeg få hjelp til? Er heeelt clueless, så håper på noen gode ord:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143386679-gravid-og-begynner-h%C3%B8yskole-til-h%C3%B8sten-hvilke-valg-har-jeg-hva-kan-jeg-f%C3%A5-hjelp-med/
<3marsbaby12 Skrevet 8. september 2011 #2 Del Skrevet 8. september 2011 Hei! Jeg er i omtrent samme båt som deg, gravid i 13 uke (termin 18 mars) og tøff i trøya som jeg er begynte jeg på jusstudie nå i høst:) Jeg er 21 år jeg da. Du klarer nok å fullføre året, men det krever sannsynligvis litt selvstudium på våren, samt noen uker i permisjon for at kroppen skal komme seg etter fødsel. Hvordan er forholdet til pappaen, og er han ev i studier eller jobb? Jeg kan skrive litt om hvordan vi har planlagt å gjøre det: Jeg regner med å kanskje måtte ta ut ca 3 uker permisjon før fødsel og 6 uker etter. Disse ukene er forbeholdt mor. Pappa blir nok hjemme sammen med oss de første 14 dagene, før han jobber igjen en månedstid. Hos oss er det pappaen som skal ta ut resten av permisjonen, gradert (80-90%). Da vil jeg være student, men ikke melde meg på så mye undervisning. Prøve å lese det meste hjemme. Det vil si at vi vil være relativt mye sammen hjemme med småen (han kommer kanskje til å jobbe 1-2 dager i uka). Samtidig tjener pappaen greit, så det er mest økonomisk å ha permisjonspenger fra hans jobb. Hvis du er oppmeldt som student får du studielån/stipend som et fullt stipend uansett om du tar permisjon selv eller fortsetter å studere. Du får studiepenger gjennom sommeren også. Søknad om aleneforsørgerstønad, permisjonspenger for jobb osv må du ta med nav. Ble rotete skrevet dette her:) Håper det går bra for deg! I mars skal det skje:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143386679-gravid-og-begynner-h%C3%B8yskole-til-h%C3%B8sten-hvilke-valg-har-jeg-hva-kan-jeg-f%C3%A5-hjelp-med/#findComment-143557441
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå