Gå til innhold

hjelp ang. brystspreng! (samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

ser ut til å være lite aktivitet på ammedebatten, så legger det ut her også!

Jeg har en gutt som er en uke gammel idag.

Vet at det er vanlig å få brystspreng, men når gir det seg som regel?

Jeg har siden i går måtte pumpe vekk det verste for at han skal kunne få tak.

Han har frem til jeg fikk brystspreng hatt god sugeteknikk (noe broren aldri fikk til) men nå begynner han med det samme styret som jeg var gjennom med med broren!

Det er spesiellt det ene brystet han sliter med å få tak på. (vet ikke hvorfor!)

Han nøyer seg stort sett med et bryst til hvert måltid.

er det feil av meg å pumpe? vet jo at jeg da egentlig øker produksjonen. Når er det vanlig at produksjonen tilpasses til barnet? og hvordan kan jeg få den ned?

det ble mange spørsmål, så jeg håper på mange svar!

på forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg sliter med det samme, nå med nr 2. Han er fire dager. Har fått en vanvittig brystspreng som sist, men jeg orker rett og slett ikke å pumpe det ut...fikk masse problemer med overproduksjon sist, og det vil jeg ikke ha nå. Men det varer jo bare noen dager. Får han ikke i seg nok, eller får han ikke til å suge, så ville jeg nok pumpa meg.

lykke til :)

Skrevet

Husker jeg også slet med spreng den første uken etter fødsel. Jeg fikk ikke kjøpt inn pumpe siden skjønningen min ble født i påsken, så da stod jeg med puppene under varmt vann i dusjen og masserte de når det var som verst. Når jeg endelig fikk tak pumpe, pumpet jeg meg til jeg ikke hadde spreng mer, og puppene var myke uten klumpene.. pumpet meg aldri tom;) gikk egentlig bare et par dager, så var det stabilisert.

Jeg kan få melkespreng hvis det har gått mange timer siden sist jeg fikk tømt de, som feks om natten. Men da ammer jeg bare, også er det vekk:)

Det var de spørsmålene jeg kunne hjelpe deg med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...