nitro circus Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Vil gjerne ha erfaringer fra dere som har prøvet både baby bilsete med isofix og med vanlig base og belte.. Vi har nå fått AktaGraco med base til vanlig belte, men lurer på om det sitter godt nok...(er liksom det støttebeinet jeg tviler litt på). Men er jo litt råflott å tenke at det ikke bra nok... Vil prøve et isofix sete i bilen også, men hadde vært fint om dere VET at det er en stor forskjell liksom...
Mrs. Bouquet Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 Hade akta graco med base første gangen. Grunnen til at jeg byttet var at jeg syns setet var så stort. Tok så mye plass når det skulle bæres opp og ned trappene, inn og ut av bile i en trang garasje osv. Dessuten datt solskjermen av lett når vi "kræsjet" borti ting (når vi bar det). Det var også litt for tungt. Så neste ble maxo cosi med base. Syns det er lettere og nettere, men omtrent samme plass til babyen. Basene og følelsen av at det står mer eller mindre stødig det med isofix merker jeg ikke rare forskjellen på. Det viktigste forskjellen tror jeg har med hvor stramt det blir festet og om støttefoten blir satt slik at den står i spenn. Dessuten har utforming på setene i bilen noe å si. Der varierer det kanskje litt hvor godt basen passer. Uansett hvordan setene i bilen er skal det ikke ha noe å si på sikkerheten så lenge det er skikkelig festet.
Nurk78 Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 Vi kjøpte oss bilsete i går, et britax babyplus shr 2. Var egentlig bestemte på å kjøpe med isofixbase siden vi har mulighet til det i vår bil. Selgeren viste oss feste med både det og beltebase og anbefalte faktisk belte fordi det satt bedre! Vi valgte det for vi kjente jo selv at hun hadde rett...
Mariatrond Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Har akta graco vi åsså.. Jeg synes åsså dette støttebenet på basen er litt tvilsomt. synns det er så kort... håper støttebenet er langt nok fra setet og ed til gulvet i den nye bilen.. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå