Gå til innhold

Hvor ofte gir dere ungene mat?

Anbefalte innlegg

Jeg blir så irritert.. eller faktisk forbanna på gubben her hjemme.. Vært på jobb i dag og når jeg kommer hjem så sier hu minste på 3 år at hu er så sulten. Spurte om de ikke hadde spist middag og da sier gubben nei. Spør da så om hun ikke har spist siden jeg dro på jobb. (som var kl 1130) Nei, svarer han da "hu har ikke sagt at hun er sulten" Hva pokker feiler det mannfolk???? Det er over 6 timer ungen har spist. Venter dere til ungene spør selv om å få mat, eller er dere flinke å passe på 3-4 timers "regelen" ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143386368-hvor-ofte-gir-dere-ungene-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passer så og seie alltid 3-4 timars"regelen", som du kallar det. Tilbyr, så får barna takke ja eller nei. :) Viss barna ber om det, får dei sjølvsagt mat, sjølv om det ikkje har gått 3-4 timar også.

Ein sjeldan gong hender det at det går lenger enn 3-4 timar utan at dei blir tilbydd mat eller at dei spør etter mat sjølv, men då er det ein grunn til det (viss vi er på farten f.eks).

Barna er 16 mnd og 3,5 år.

Selvsagt gir jeg tilbud om mat i løpet av dagen! Det gjør gubben her og... F.eks om min toåring sover til 10 får han frokost, tilbud om en banan(som han som regel spiser) i 12 tiden, og så får han en liten dupp før han får tilbud om lunsj/mellommåltid(brødskiver som regel) i totiden. Middag/kvelds er klokken 18.00 her i huset, så da blir det fire måltider på ham.

Ja, det er klart de selvklart får mat om de ber om det før det er gått 3-4 timer. hehe :-p Men jeg pleier alltid å spørre dem rundt denne tiden, eller skjære opp litt frukt og sånt.

Gubben svarte bare med at det "ikke var alle som hadde samme tankegang som meg da, vettøøøh" jøss, tenkte jeg da.. bare jeg som tenker på og fore barna mine, eller? :-p

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...